campaign-notification campaign-notification

Raport de sustenabilitate 2023

Publicat de UTILBEN28/02/2024

Raport de sustenabilitate 2023

Raport de sustenabilitate 2023 UTILBEN

1. INTRODUCERE

Acest raport prezintă activitatea și rezultatele Grupului UTILBEN în anul 2023. Prin intermediul acestui raport, dorim să transmitem cât mai transparent modul în care ne-am respectat scopul, viziunea, misiunea și valorile în anul care a trecut. Raportul de Sustenabilitate reprezintă o modalitate de a ne evalua rezultatele și progresul companiei, precum și de a le comunica deschis publicului larg.

Grupul UTILBEN a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 26% față de anul precedent, respectiv o cifră de afaceri de 27,96 de milioane de euro. Raportul include informații despre cultura organizațională a companiei și despre contribuția Grupului UTILBEN la bunăstarea societății.

Compania UTILBEN a fost fondată în anul 2006, de către soții Ruben și Oana Marian. Integritatea și caracterul stau la baza acestei organizații, așa că UTILBEN a devenit un etalon antreprenorial și are un impact profund pozitiv în societate. O dovadă în acest sens este că UTILBEN donează anual 1% din cifra sa de afaceri.

Grupul UTILBEN se află între liderii industriei de utilaje agricole și de construcții din România datorită unui ecosistem unic de produse, servicii și tehnologie, care are rolul de a le oferi clienților cea mai bună experiență din industrie. Echipa UTILBEN este compusă din 120 de angajați, iar compania are 4 sedii în Cluj, București și Iași.

Produse și servicii UTILBEN: furnizare de echipamente agricole și de construcții, noi și second-hand, închiriere de utilaje, ateliere de service, flotă de service mobil, atașamente, piese de schimb, finanțare, consultanță. Site-ul www.utilben.ro cuprinde peste 30.000 de produse, de la utilaje, la atașamente și piese de schimb.

PIAȚA UTILAJELOR DE CONSTRUCȚII ÎN 2023

Anul 2023 a fost generos pentru industria din România, mai ales dacă luăm în calcul că s-au vândut aproximativ 3.800 de utilaje de construcții. Și volumul lucrărilor de construcții industriale este un indice prevalent pentru economia țării noastre datorită creșterii cu 14% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Evoluția sectorului de construcții a fost susținută, în principal, de investițiile în infrastructură și de fondurile guvernamentale și europene. 27% din banii acordați prin Planul Național de Redresare și Reziliență merg spre realizarea de autostrăzi și căi ferate. Iar pentru toate acestea este nevoie de utilaje performante și tehnologii inovatoare.

 

2. MESAJ LEADERSHIP

Ruben Marian, fondator și CEO UTILBEN

2023 a fost un an provocator pentru Grupul UTILBEN, așa că acum privim în urmă cu recunoștință și îi suntem mulțumitori lui Dumnezeu pentru fiecare reușită.

Anul acesta, Grupul UTILBEN parcurge o etapă semnificativă de consolidare. Ne dorim să influențăm societatea și să lăsăm o moștenire durabilă. Facem asta prin sprijinul pe care li-l acordăm clienților noștri să construiască o lume mai bună cu ajutorul utilajelor și tehnologiei.

UTILBEN nu a fost și nu este o călătorie ușoară. Am fost dispuși să sacrificăm câștigul imediat în favoarea unei creșteri sustenabile a companiei. A fost nevoie de muncă asiduă, perseverență și răbdare pentru a construi un brand de încredere. Desigur, nu ne vom opri aici, iar drumul nostru către performanță continuă într-un ritm susținut, ca și până acum.

Am clădit un brand românesc de succes pe baza principiilor și valorilor care ne definesc și după care ne ghidăm în business: rezolvare a problemelor, inovație și lucrul bine făcut. Încrederea este fundația companiei UTILBEN, iar respectarea eticii în afaceri ne-a permis să avem o evoluție sănătoasă.

Excelența operațională și investițiile în servicii care să-i susțină pe clienții noștri sunt forța motrice a strategiei noastre de extindere națională. Avem visuri mari. Ne dorim să vedem țara noastră transformată prin afaceri făcute cu integritate și caracter. Vrem o Românie în care antreprenoriatul să aibă un impact transformator, să contribuie la revigorarea comunităților și la eradicarea sărăciei.

Punem accent pe colaborare și conlucrare între oameni de afaceri, furnizori și clienți, pentru ca România să devină cunoscută la nivel mondial ca un mediu propice de business. Viziunea noastră este să dezvoltăm sistemul național antreprenorial, nu doar Grupul UTILBEN.

Facem asta pentru a contribui la o dezvoltare sustenabilă a României și în speranța unui viitor mai bun, bazat pe certitudinea că speranța și ascultarea de Dumnezeu produc schimbări cu adevărat pozitive în societate.

 

3. DESPRE GRUPUL UTILBEN

SCOP

Să inspirăm oamenii să integreze valorile creștine în afacerea lor, pentru bunăstarea societății.

VIZIUNE

Piețe emergente transformate prin prezența noastră.

MISIUNE

Să creăm un ecosistem unic de produse, servicii și tehnologie, care să le ofere clienților cea mai bună experiență din industrie.

VALORI

Rezolvăm probleme. Nu lăsăm nicio problemă nerezolvată. Suntem dedicați să găsim în maximum 24 de ore soluția oricărei probleme pe care o întâmpină clienții noștri.

Încredere. Suntem onești și spunem întotdeauna adevărul, pentru ca un client să rămână alături de noi cel puțin 20 de ani.

Inovare. Ne perfecționăm continuu și investim în ultimele tehnologii pentru a îmbunătăți experiența clienților noștri. 

 

3.1. LINII DE BUSINESS

  • Utilaje de construcții
  • Utilaje agricole
  • Închirieri
  • Atașamente
  • Piese de schimb
  • Service

 

3.2. SEDIILE UTILBEN

Sediul UTILBEN Cluj-Napoca

Adresa: Bulevardul Muncii, numărul 36, localitatea Cluj-Napoca, județul Cluj

Telefon: 0733 040 000

Email: [email protected]

Sediul UTILBEN Baciu

Adresa: Strada Transilvaniei, numărul 446, localitatea Baciu, județul Cluj

Telefon: 0733 040 000

Email: [email protected]

Sediul UTILBEN București

Adresa: Strada Ithaca FN (Autostrada Bucuresti-Pitesti, Km. 23) județul Giurgiu

Telefon: 0733 040 000

Email: [email protected]

Sediul UTILBEN Iași

Adresa: Strada Transagropolis, numărul 4, localitatea Lețcani, județul Iași

Telefon: 0733 040 000

Email: [email protected]

15 unități mobile în flota de service

 

4. JURNAL DE EVOLUȚIE

4.1. CIFRĂ DE AFACERI

cifra de afaceri

4.2. MOMENTE MARCANTE

2006 - înființarea UTILBEN

2007 - vânzarea primului utilaj

2012 - primul milion de euro

2013 - primii 10 angajați

2015 - deschiderea sediului din Cluj-Napoca

2017 - importator oficial de utilaje Sunward

2021 - deschiderea sediului din București

2021 - deschiderea sediului din Baciu

2022 - primii 100 de angajați

2022 - deschiderea sediului din Iași

 

5. IMPLICAREA DIRECTĂ ÎN PIAȚĂ

Peste 25 de utilaje electrice vândute în 2023

Reducerea emisiilor poluante este un proiect planetar care nu mai suferă amânare. Încălzirea globală este doar unul dintre efectele poluării, iar schimbarea stă în mâinile noastre. UTILBEN contribuie la eliminarea gazelor cu efect de seră prin încurajarea achiziționării de utilaje electrice, nepoluante.

Ca urmare, am inclus în portofoliul nostru o gamă largă de echipamente electrice:

  • Stivuitoare telescopice
  • Pompe de beton
  • Pompe de șapă
  • Excavatoare
  • Nacele foarfecă
  • Minidumpere
  • Încărcătoare telescopice
  • Electrostivuitoare

 

5.1. CLIENȚII NOȘTRI DE RENUME

  • Agroind Cauaceu
  • Aramis Group
  • Autoklass Center
  • Cerealcom Dolj
  • Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
  • Compania Națională de Căi Ferate CFR
  • Compania Națională Loteria Română
  • Kronospan Trading
  • Promat Comimpex
  • RCS & RDS
  • Societatea Complexul Energetic Oltenia
  • Societatea Națională de Gaze Naturale Romgaz
  • Societatea Națională Nuclearelectrica
  • Strabag
  • Șantierul Naval Damen Galați
  • Viterra Romania SRL
  • ZES Zollner Electronic

 

5.2. ECHIPA UTILBEN

  • 120 de angajați în total
  • 60 de noi angajați în 2023
  • 33% dintre noii angajați au fost recomandați de colegi
  • 2.400 de candidați au aplicat pentru un loc de muncă în UTILBEN în 2023

 

5.3. IMPLICARE SOCIALĂ

UTILBEN donează 1% din cifra sa anuală de afaceri către asociații caritabile și susține proiecte creștine, educative, culturale, sociale, sportive și de leadership. Încă de la înființare, din anul 2006, UTILBEN a finanțat peste 50 de organizații filantropice și unități de cult.

Printre beneficiari, se află Christmas Shoebox, Tășuleasa Social, Via Transilvanica, Let's do it Romania!, Swimathon și Walking Month. UTILBEN își încurajează angajații să își dezvolte și ei latura caritabilă, astfel că orice donație a acestora este dublată de către companie.

Totodată, echipa UTILBEN participă regulat la acțiuni de voluntariat și, astfel, susține personal diferite organizații neguvernamentale și fundații caritabile. Printre beneficiari, se numără Teen Challenge, Star of Hope, Homes of Hope, Ecouri Verzi și Pas cu Pas.

 

5.4. 2023

Anul trecut, UTILBEN a donat 180.000 de euro pentru susținerea financiară a 20 de organizații umanitare, filantropice, sportive, de ucenicie și din sfera educației. În plus, Grupul UTILBEN a susținut diferite asociații prin intermediul Formularului 230, prin redirecționarea către acestea a 3,5% din impozitul pe venit. Nu în ultimul rând, echipa UTILBEN a participat la 5 acțiuni de voluntariat, cu ocazia zilei companiei.

 

5.5. ECONOMIA CIRCULARĂ

UTILBEN contribuie la economia circulară prin liniile de business utilaje second-hand, rental și service. Concret, vânzarea utilajelor la mâna a doua înseamnă că acestea nu ajung la sfârșitul ciclului lor de viață după primul proprietar. Astfel, utilajele sunt reutilizate atâta timp cât sunt în stare bună de funcționare.

Linia de business rental se înscrie în economia circulară prin închirierea utilajelor. Acest lucru înseamnă că un utilaj este folosit strict atâta timp cât este nevoie de el. Apoi, trece la un alt utilizator. Linia de business service contribuie la economia circulară prin repararea utilajelor, ceea ce le prelungește ciclul de viață.

Reutilizarea, închirierea și repararea sunt 3 metode eficace de a evita generarea de deșeuri și de a susține economia circulară.

 

6. CUM INSPIRĂM MEDIUL DE BUSINESS

Grupul UTILBEN își propune să aibă o influență profundă și pozitivă asupra societății. Tocmai de aceea, ne-am luat angajamentul de a promova și de a susține continuu educația, antreprenoriatul și valorile creștine.

Vrem să fim un reper pentru mediul de business, prin faptul că alocăm anual minimum 10% din profit sau 1% din cifra noastră de afaceri pentru a finanța inițiative caritabile și proiecte sociale. Echipa UTILBEN nu face notă discordantă și se dorește a fi un etalon, prin faptul că susține prin voluntariat organizații și ONG-uri care ajută persoane defavorizate.

Dublăm donațiile pe care le face orice angajat UTILBEN tocmai pentru a-i încuraja și pe alții să îi urmeze exemplul. Compania noastră se dorește a fi o academie de caractere, prin programele de mentorat și leadership pe care le derulăm care au scopul de a promova nu doar generozitatea, ci și dezvoltarea personală și profesională.

Viziunea UTILBEN este amplă și se axează pe sănătatea angajaților, pe spiritul civic și pe promovarea unui mediu de afaceri bazat pe principii și valori înalte. Prin tot ceea ce facem, ne angajăm să fim un exemplu de etică și performanță, pentru a contribui la o societate prosperă, echilibrată și înfloritoare.

 GUILD Leaders

Ruben Marian, CEO-ul și fondatorul UTILBEN, este, totodată, cofondatorul GUILD Leaders. GUILD Leaders este o comunitate formată din profesioniști și antreprenori care promovează dezvoltarea personală, profesională și spirituală și care contribuie la o schimbare pozitivă în societate.

Viziunea GUILD Leaders este ca România să fie transformată și ca fiecare membru GUILD să devină un agent al schimbării. Componenții acestei comunități vor să fie artizani ai unui viitor mai bun, în care România să aibă un nivel ridicat de calitate a vieții și să devină o țară dezirabilă din toate punctele de vedere.

Misiunea GUILD Leaders este să construiască o comunitate puternică și unită, ai cărei membri se sprijină reciproc în creșterea personală, profesională și spirituală. Liderii GUILD sunt un exemplu de conducere responsabilă, bazată pe integritate, transparență și competențe profesionale.

Valorile GUILD Leaders sunt excelența, încrederea, dialogul și contribuția. Membrii GUILD sunt pasionați de activitatea lor și, astfel, au un impact pozitiv în viața celor din jur. Liderii GUILD sunt transparenți și, deseori, învață mai mult din greșeli decât din succese. Componenții acestei comunități se respectă unii pe alții și dezbat cu deschidere convingerile personale, într-un mediu sigur și de încredere. Împărtășesc din experiența și resursele proprii cu cei din jur, astfel încât cu toții să crească.

 

7. TOP PERFORMANȚE LINII DE BUSINESS

Linia de business utilaje de construcții a înregistrat o creștere de 101% față de anul 2022.

Linia de business utilaje agricole a înregistrat o creștere de 10% față de anul 2022.

Linia de business atașamente a înregistrat o creștere de 20% față de anul 2022.

Linia de business service a înregistrat o creștere de 48% față de anul 2022.

Linia de business rental a înregistrat o creștere de 44% față de anul 2022.

 

8. ORIENTAREA CĂTRE CLIENȚI

Misiunea UTILBEN este să creăm un ecosistem unic de produse, servicii și tehnologie, care să le ofere clienților cea mai bună experiență din industrie.

Cum facem asta? Deja, produsele din portofoliul UTILBEN le asigură clienților noștri un înalt grad de satisfacție, însă această experiență nu ar fi deplină fără serviciile conexe pe care le oferim și ultimele tehnologii pe care le folosim. Este o relație strânsă între vânzarea propriu-zisă a unui produs și felul în care ne tratăm clienții după ce au cumpărat un utilaj, atașamente sau piese de schimb de la noi.

Suntem determinați să mergem mai departe de furnizarea de produse și prestarea de servicii. Cu ajutorul tehnologiei și oamenilor excepționali din Echipa UTILBEN, am creat un ecosistem complet, care se dezvoltă continuu și care se bazează pe excelență. Rezultatul este satisfacția deplină a clienților noștri, care beneficiază de produsele și serviciile din portofoliul UTILBEN.

 

8.1. UTILAJE DE CONSTRUCȚII

Utilaje constructii

UTILBEN le oferă clienților săi soluții complete pentru domeniul construcțiilor, prin furnizarea unei game complete de utilaje noi și second-hand: echipamente de construcții, de sortare-concasare și de manipulare-ridicare.

 

8.2. UTILAJE AGRICOLE

Utilaje agricole

UTILBEN susține fermierii din România cu echipamente noi și second-hand, pentru orice tip de lucrare agricolă: tractoare, combine, încărcătoare telescopice, remorci tehnologice, utilaje de erbicidat, mașini de împrăștiat gunoi, vidanje și înfoliatoare de baloturi.

 

8.3. TEHNOLOGIE

GuideTech

Am încheiat un parteneriat cu GuideTech, care este reprezentantul exclusiv al Leica Geosystems în România. Astfel, le putem oferi clienților sisteme de automatizare a utilajelor de construcții, care au ca rezultat reducerea costurilor operaționale, creșterea productivității și îmbunătățirea acurateței în execuție.

 

8.4. RENTAL

Inchirieri utilaje

Le punem la dispoziție clienților noștri 21 de categorii de utilaje de închiriat din care să aleagă și o flotă de peste 80 de echipamente de construcții, de manipulare și ridicare, precum și agricole. Majoritatea utilajelor din flota UTILBEN Rental sunt noi sau au 1-2 ani vechime.

 

8.5. ATAȘAMENTE

Atasamente

Utilajele sunt irelevante fără atașamentele care le fac să fie cu adevărat folositoare, așa că UTILBEN a investit în dezvoltarea acestei linii de business. Compania noastră a încheiat parteneriate cu producători de renume internațional, astfel încât clienții noștri să beneficieze de o gamă de atașamente de înaltă calitate.

 

8.6. PIESE DE SCHIMB

Piese utilaje

Orice utilaj agricol sau de construcții va avea nevoie, la un moment dat, de piese de schimb. De la filtre și uleiuri, la componente esențiale. Așa că, UTILBEN are în portofoliu piese de schimb multi-brand, atât originale, cât și after-market, pentru a răspunde nevoilor tuturor clienților din industrie.

 

8.7. SERVICE

Service utilaje

UTILBEN Service înseamnă peste 30 de mecanici profesioniști, 3 ateliere moderne și dotări de top. Efectuăm reparații mecanice, hidraulice, electrice, tinichigerie și vopsitorie, diagnoză și mentenanță. Tehnicienii UTILBEN au o vastă experiență în domeniul utilajelor, ceea ce le garantează clienților noștri cele mai bune rezultate.

 

8.8. FLOTĂ DE SERVICE

UTILBEN are o flotă de 15 mașini de service pentru cazurile urgente sau pentru intervențiile care nu necesită deplasarea utilajului la unul dintre atelierele noastre. În funcție de nevoile clienților noștri, oferim și soluții de punere în funcțiune a utilajelor, mentenanță și diagnoză.

 

8.9. FINANȚARE

Le oferim clienților noștri sprijin în obținerea de fonduri nerambursabile pentru achiziționarea de utilaje noi, consultanță de specialitate pentru întocmirea dosarului de accesare a fondurilor guvernamentale sau europene și condiții preferențiale de finanțare.

 

8.10. CONSULTANȚĂ

Indiferent ce informații au nevoie clienții noștri, specialiștii UTILBEN au toate răspunsurile. Oferim consultanță în alegerea utilajului potrivit nevoilor specifice ale clienților noștri, ne asigurăm că atașamentele și piesele de schimb sunt compatibile cu utilajele clienților și furnizăm suport tehnic de specialitate.

 

9. CE NE PROPUNEM

Până în anul 2025, ne propunem să deschidem filiale UTILBEN în Timișoara și Craiova, pe lângă cele 4 sedii pe care le avem în Cluj, București și Iași. Totodată, ne dorim ca răspunsul service să fie de maximum 24 de ore, indiferent de locul din România de unde primim solicitarea.

Până în anul 2029, vrem să ne extindem la nivel internațional și să deschidem filiale UTILBEN în Ucraina, Bulgaria, Moldova și Serbia. Totodată, ne propunem să avem sedii separate pentru divizia agricolă, cu showroom-uri, service și stocuri de piese. În plus, ne dorim să atragem brand-uri premium de utilaje și să înființăm și alte linii de business: municipale, reciclare, miniere, școală de operatori de utilaje, leasing operatori, UTILBEN Finance.

Până în anul 2031, planul este să lansăm produse sub brand propriu și să ne extindem activitatea în Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Totodată, vrem să creăm o rețea de magazine proprii de piese și atașamente. Nu în ultimul rând, ne dorim să achiziționăm alte companii și să listăm Grupul UTILBEN la Bursa de Valori București.

 

10. PROVOCĂRI, REALIZĂRI ȘI OBIECTIVE DE BUSINESS

10.1. PROVOCĂRI

Principala provocare a anului 2023 a fost creșterea echipei cu 60 de colegi. Surpriza plăcută a constat în faptul că 33% dintre aceștia au venit din recomandările pe care le-am primit de la angajații existenți. Mesajul pe care ni l-a transmis această statistică este că oamenii din interior au încredere în UTILBEN și au dovedit asta prin promovarea organizației noastre apropiaților lor.

UTILBEN susține și încurajează performanța, iar mărturie stă numărul de 2.400 de candidați care au aplicat anul trecut pentru un loc de muncă în cadrul UTILBEN. I-am ales pe cei mai buni 60 dintre cei mai buni și vom investi în dezvoltarea lor personală și evoluția lor profesională.

10.2. REALIZĂRI

Grupul UTILBEN a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 27,96 de milioane de euro, în creștere cu 23% față de anul trecut. Această evoluție pozitivă se datorează, în principal, eficientizării activității noastre și proceselor pe care le folosim în companie. Forța motrice a fost vânzarea de utilaje și atașamente pentru construcții, două linii de business care au înregistrat o creștere de 52% față de 2022.

10.3. OBIECTIVE

Accent pe sustenabilitate

Ne concentrăm pe consolidarea și extinderea operațiunilor noastre pentru a crește capacitatea de furnizare a produselor și serviciilor UTILBEN, astfel încât să putem răspunde cererii tot mai crescute de utilaje. Totodată, dezvoltăm strategii și practici sustenabile cu scopul de a minimiza impactul pe care îl avem asupra mediului.

Dezvoltarea sistemului propriu

UTILBEN dezvoltă un sistem complex de procese și proceduri, inclusiv soluții de business intelligence, care ne ajută să gestionăm eficient operațiunile noastre. În plus, acest sistem ne permite să luăm decizii în cunoștință de cauză, iar strategia noastră de business să se bazeze pe informații concrete.

Digitalizarea și automatizarea proceselor de business

Digitalizarea și automatizarea sunt esențiale pentru progresul unei companii în era tehnologiei. Evoluția UTILBEN depinde de acești doi factori, iar digitalizarea și automatizarea proceselor-cheie de business sunt necesare pentru eficientizarea operațiunilor, eliminarea erorilor și creșterea productivității.

Regionalizarea și dezvoltarea sucursalelor

UTILBEN este în plin proces de extindere la nivel național, cu accent pe dezvoltarea sucursalelor din Cluj, București și Iași. Expansiunea noastră vizează zone importante ale țării, astfel încât să putem fi cât mai aproape de clienți noștri și să le oferim servicii prompte și echipamente de încredere.

Investiția în oameni

Investim constant în echipa noastră care numără peste 120 de angajați și contribuim activ la dezvoltarea lor personală și profesională. Le oferim toate resursele de care au nevoie și formarea necesară pentru a deveni adevărați specialiști în domeniu și pentru a-și îmbunătăți performanțele profesionale.


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )