Unde se îndreaptă piața utilajelor pentru construcții din Europa?

Publicat de 24/11/2019

forum, piața utilajelor, piața utilajelor pentru construcții, utilaje pentru construcții, utilaje construcții Europa, conferință globală, utilaje europene, producători de utilaje

În cadrul Forumului Global de Strategie organizat de SUNWARD în China, Ruben Marian - CEO Utilben - a fost inviat să reprezinte piața utilajelor din Europa și de a discuta despre direcția în care se îndreaptă producătorii de utilaje pentru construcții.

Forum Global de Strategie SUNWARD

În cadrul Conferinței Globale a Dealerilor de Utilaje organizat în China în data de 9 Noiembrie, a avut loc Forumul Global de Strategie Sunward. Acest forum a găzduit peste 300 de dealeri din lumea-ntreagă, iar Ruben Marian, CEO-ul și fondatorul companiei UTILBEN, a fost selectat ca și invitat special la forum pentru a reprezenta piața utilajelor din Europa.

Alături de Ruben, au participat și alți speakeri precum:

  • Profesorul He Qinghu – Fondator al SUNWARD Intelligent Equipment (China)
  • Steven Udelson - Fondator partener și manager general al EastonSales&Rentals LLC (SUA)
  • Sorab Agarwal - Director executiv al ACE - ActionConstructionEquipment (India)
  • Harry Yong - Manager general al JP Nelson Equipment (Singapore)

Discuția a fost moderată de către domnul Li Kaien, Director general al Asociației Producătorilor de Utilaje din America.  

Ruben Marian a discutat despre cerințele clienților din sfera utilajelor de construcții, focusându-se pe viitorul industriei de profil. 

Cerințele clienților din domeniul utilajelor pentru construcții

O prima temă abordată în cadrul forumului a fost cea a cerințelelor clienților din domeniul utilajelor de construcții din diferite piețe internaționale. Piața europeană are o pondere de 25% pe piața globală de utilaje pentru construcții, fiind în același timp și cea mai competitivă piață și atrăgând astfel asteptări mult mai mari din partea clienților. Aceștia doresc să investească în utilaje cu dotări premium care au capacitatea de a lucra cu o gamă diversificată de atașamente pentru a maximiza timpul de utilizare al utilajelor, și ulterior profitul. 

Însă, piața europeană aduce și diverse provocări pentru dealerii de utilaje. Aici întâlnim cele mai stricte standarde pentru normele de poluare ale utilajelor, de unde rezultă întârzieri și dificultăți în producție și operare pentru producătorii de utilaje. Majoritatea producătorilor de motoare din nivelul TIER 5 se confruntă cu probleme pe partea de regenerare și crează dificultăți în zona operațională. De asemenea, confortul operatorului, nivelul de zgomot și vibrații sunt elemente pe care Europenii pun mare accent în comparație cu alte țări. Iar suportul oferit pe partea de service și serviciile post-vânzare sunt factori primordiali pentru producătorii și dealerii de utilaje din Europa.

În piața din SUA se pune mai mult accent pe închirieri de utilaje, iar de aici rezultă un interes sporit pentru managementul flotelor, sisteme de urmărire GPS, service și monitorizare de la distanță. Brand-ul influențează semnificativ decizia de cumpărare în SUA, clienții rămânând fideli brandurilor locale de utilaje pentru construcții. Producătorii de utilaje se confruntă cu încă o provocare, și anume taxa de import de 25% care a fost impusă recent de guvernul American atât companiilor din Asia, cât și celor din Europa. Aceasta taxă are menirea de a favoriza producătorii autohtoni și de a descuraja importurile din alte țări. Având în vedere aceste restricții impuse de SUA, producătorii chinezi preferă să vândă la început chiar și ieșind în pierdere, până reușesc să își facă mai bine cunoscută și apreciată prezența în piața nord americană.

În cadrul piețelor din Asia și Africa, clienții se axează îndeosebi pe doi factorii cheie: prețul și timpul de livrare, dotările premium ale utilajelor nefiind atât de importante aici. Asia aduce o cerere foarte mare de utilaje pentru construcții, iar majoritatea producătorilor nu reușesc să facă față cererilor. Utilajele robuste care pot rezista în condiții grele sunt preferate în această regiune întrucât utilajele din Asia sunt utilizate de 2 ori mai mult comparativ cu cele din Europa. Asiaticii sunt oameni harnici care muncesc 6 zile pe săptămână, iar utilajele sunt adesea utilizate în schimburi.

SUNWARD s-a adaptat rapid pieței Europene, din 2006 având deja zeci de mii de produse exportate. Prin intermediul filialei înființate în 2015 în Belgia, Sunward are capacitatea de a oferi stocuri constante de utilaje, precum și service rapid, disponibilitatea imediată a pieselor de schimb și garanție pentru utilajele livrate. În felul acesta Sunward și-a stabilit o prezență notabilă în Europa, reușind să-și îmbunătățească în mod constant serviciile, produsele și rețeaua de aprovizionare pentru piese de schimb.

Care este viitorul industriei utilajelor pentru construcții?

În următorii ani, se va observa o transformare semnificativă în industria utilajelor de construcții datorită digitalizării, analizei datelor, tehnologiei, internetului de mare viteza 5G și inteligenței artificiale. Putem observa deja o nevoie acută de automatizare a utilajelor, de digitalizare a serviciilor, o mai bună organizare a șantierelor și o comunicare mai eficientă cu ajutorul tehnologiei. Producătorii de utilaje au înțeles că, pentru a rămâne competitivi pe termen lung, va fi nevoie să-și îmbunătățească productivitatea, iar pentru asta trebuie să-și îndrepte atenția către digitalizare.

Clienții au nevoie de soluții căt mai rapide, intuitive și eficiente pentru problemele specifice cu care se confruntă. Aceștia își doresc utilaje inteligente și ușor de folosit, astfel încât operatorul să poată utiliza echipamentul la capacitatea sa maximă. Producătorii de utilajele pentru construcții trebuie să găsească soluții pentru ca acestea să devină mai eficiente, mai rezistente, să aibă un consum mai redus și o capacitate mai mare de lucru.

Reducerea costului total de operare devine un factor din ce în ce mai important pentru clienții producatorilor de utilaje. Aceștia preferă utilajele care le permit reducerea cheltuielilor operaționale pentru întreg ciclul de viață al echipamentului achiziționat și de asemea care necesită mai puține activități administrative. Costul ciclului de viață al unui utilaj se referă la totalitatea costurilor aduse de utilajul respectiv pe parcursul întregii vieți. Acesta include costuri de achiziție, de operare, de întreținere și mentenanță. 

În următorii ani, vom observa schimbări radicale pe piața utilajelor. Pentru a evita costurile menționate mai sus, în timp mulți consumatori vor opta pentru leasingul operațional care va include toate cheltuielile aferete utilajului în rata lunară. De asemenea, clienții vor opta din ce în ce mai des să închirieze utilaje, aceștia preferând să platească pentru serviciile primite, nu pentru a deține utilaje pe care le utilizează doar 30-40% din timp. Ca rezultat, producătorii de utilaje vor fi nevoiți să-și adapteze oferta de utilaje și servicii atașate pentru a întâmpina cât mai eficient nevoile clienților. Va fi nevoie ca producătorii să poată oferi utilaje de o calitate superioară, dar va fi necesar de asemenea să asigure suport pe partea operațională si after-sales pentru a ramâne competivi pe piață.

Platformele digitale vor beneficia de asemenea de investiții semnificative. Producătorii doresc să asigure suport post-vânzare de calitate cu piese și service, iar platformele digitale constituie un element important pentru susținerea vânzărilor. De asemenea, în viitorul apropiat, clienții vor deveni tot mai interesați de accesorii și dotări ale utilajelor. De aceea, recomandarea va fi ca producătorii să fie atenți la feedback-ul primit de la clienți, cu precădere de la operatorii de utilaje.

Ce concluzii putem trage despre piața europeană de utilaje pentru construcții

În Europa se poate observa cu ușurință că personalul calificat pe partea de operatori și mecanici de utilaje este din ce în ce mai greu de găsit. Tot mai multi producători de utilaje din Europa și SUA aleg să-și producă echipamentele în țări asiatice, cu precădere în China datorită costurilor mai mici de producție, a tehnologiei inovatoare și a capacității ridicate de producție. Pentru a rămâne competitivi pe piața globală și pentru a asigura progresul industriei de utilaje, producătorii europenii trebuie să devină mai creativi, mai inovatori în inginerie și să-și îndrepte focusul cât mai mult către digitalizare. 


Contacteaza-ne

Sunt de acord ca datele mele să fie păstrate în baza de date. Consultă termenii și condițiile! Termeni si Conditii

Comentarii 0 Comentarii

( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )