campaign-notification campaign-notification

Piata utilajelor de constructii din Europa

Publicat de Utilben24/11/2019

forum, piața utilajelor, piața utilajelor pentru construcții, utilaje pentru construcții, utilaje construcții Europa, conferință globală, utilaje europene, producători de utilaje

În cadrul Forumului Global de Strategie organizat de SUNWARD în China, Ruben Marian - CEO Utilben - a fost inviat să reprezinte piața utilajelor din Europa și de a discuta despre direcția în care se îndreaptă producătorii de utilaje pentru construcții.

Forum Global de Strategie SUNWARD

În cadrul Conferinței Globale a Dealerilor de Utilaje, organizat în China, în data de 9 noiembrie, a avut loc Forumul Global de Strategie SUNWARD. Acest forum a găzduit peste 300 de dealeri din toată lumea, iar Ruben Marian, fondatorul și CEO-ul companiei UTILBEN, a fost invitat special pentru a reprezenta piața utilajelor din Europa.

Alături de Ruben, pe scenă au urcat și:

  • He Qinghua – fondatorul SUNWARD Intelligent Equipment (China)
  • Steven Udelson - fondatorul partener și manager general al Easton Sales and Rentals LLC (SUA)
  • Sorab Agarwal - directorul executiv al Action Construction Equipment (India)
  • Harry Yong - manager general al JP Nelson Equipment (Singapore)

Discuția a fost moderată de Li Kaien, directorul general al Asociației Producătorilor de Utilaje din America. Ruben Marian a discutat despre cerințele clienților din sfera utilajelor de construcții, cu accent pe viitorul industriei de profil.

Cerințele clienților din domeniul utilajelor de construcții.

O prima temă abordată în cadrul forumului a fost cea a cerințelor clienților din domeniul utilajelor de construcții, din diferite piețe internaționale. Piața europeană are o pondere de 25% din piața globală de utilaje de construcții și este, în același timp, cea mai competitivă piață din lume. Totodată, clienții europeni au și așteptări mai mari din partea producătorilor de utilaje. Aceștia doresc să investească în utilaje cu dotări premium, care au capacitatea de a lucra cu o gamă diversificată de atașamente, pentru a maximiza timpul de utilizare al echipamentelor de construcții și, ulterior, profitul. 

Însă piața europeană aduce diverse provocări pentru dealerii de utilaje. Aici, întâlnim cele mai stricte standarde în ceea ce privește normele de poluare, de unde rezultă întârzieri și dificultăți în producție și operare pentru producătorii de utilaje. Majoritatea producătorilor de motoare nivelul Tier 5 se confruntă cu probleme pe partea de regenerare, care creează dificultăți în zona operațională. De asemenea, confortul operatorului, nivelul de zgomot și vibrațiile sunt elemente pe care europenii pun mare accent, în comparație cu alte țări. Iar sprijinul oferit pe partea de service și serviciile postvânzare sunt factori primordiali pentru producătorii și dealerii de utilaje din Europa.

În piața din SUA, se pune mai mult accent pe închirierile de utilaje, iar, de aici, rezultă un interes sporit pentru managementul flotelor, sisteme de urmărire GPS, service și monitorizare de la distanță. Brand-ul influențează semnificativ decizia de cumpărare în SUA, iar clienții rămân fideli brandurilor locale de utilaje. Producătorii de utilaje se confruntă cu încă o provocare, și anume taxa de import de 25%, care le-a fost impusă recent de guvernul american atât companiilor din Asia, cât și celor din Europa. Aceasta taxă are menirea de a favoriza producătorii autohtoni și de a descuraja importurile din alte țări. Având în vedere aceste restricții impuse de SUA, producătorii chinezi preferă să vândă în pierdere, la început, până reușesc să își facă mai bine cunoscută și apreciată prezența pe piața nord-americană.

Pe piețele din Asia și Africa, clienții se axează pe doi factori cheie: prețul și timpul de livrare. Aici, dotările premium ale utilajelor nu sunt atât de importante. Asia produce o cerere foarte mare de utilaje de construcții, iar majoritatea producătorilor nu reușesc să facă față cererilor. Utilajele robuste, care pot rezista la condiții grele de muncă, sunt preferate în această regiune, întrucât utilajele din Asia sunt utilizate de 2 ori mai mult, comparativ cu cele din Europa. Asiaticii sunt oameni harnici, care muncesc 6 zile pe săptămână, iar utilajele sunt adesea utilizate în schimburi.

SUNWARD s-a adaptat rapid pieței europene, din 2006 având deja zeci de mii de produse exportate. Prin intermediul filialei înființate în 2015, în Belgia, SUNWARD și-a dezvoltat capacitatea de a oferi stocuri constante de utilaje, precum și service rapid, disponibilitate imediată a pieselor de schimb și garanție pentru utilaje. În felul acesta, SUNWARD și-a stabilit o prezență notabilă în Europa, reușind să-și îmbunătățească în mod constant serviciile, produsele și rețeaua de aprovizionare pentru piese de schimb.

Viitorul industriei utilajelor de construcții.

În următorii ani, se va observa o transformare semnificativă în industria utilajelor de construcții, datorită digitalizării, analizei datelor, tehnologiei, internetului de mare viteza (5G) și inteligenței artificiale. Putem observa deja o nevoie acută de automatizare a utilajelor, de digitalizare a serviciilor, o mai bună organizare a șantierelor și o comunicare mai eficientă, grație tehnologiei. Producătorii de utilaje au înțeles că, pentru a rămâne competitivi pe termen lung, va fi nevoie să-și îmbunătățească productivitatea, iar, pentru asta, trebuie să își îndrepte atenția către digitalizare.

 

Clienții au nevoie de soluții cât mai rapide, intuitive și eficiente, pentru problemele specifice pe care le întâmpină. Aceștia își doresc utilaje inteligente și ușor de folosit, astfel încât operatorul să poată utiliza echipamentul la capacitatea sa maximă. Producătorii de utilajele de construcții trebuie să găsească soluții pentru ca acestea să devină mai eficiente, mai rezistente, să aibă un consum redus și o capacitate mare de lucru.

Reducerea costului total de operare devine un factor din ce în ce mai important pentru clienții producătorilor de utilaje. Aceștia preferă utilajele care le permit reducerea cheltuielilor operaționale pentru întreg ciclul de viață al echipamentului achiziționat și, de asemenea, care necesită mai puține activități administrative. Costul ciclului de viață al unui utilaj se referă la totalitatea costurilor aduse de utilajul respectiv pe parcursul întregii vieți. Acesta include costul de achiziție, de operare, de întreținere și mentenanță. 

În următorii ani, vom observa schimbări radicale pe piața utilajelor. Pentru a evita costurile menționate mai sus, în timp, mulți consumatori vor opta pentru leasingul operațional, care va include în rata lunară toate cheltuielile aferente utilajului. De asemenea, clienții vor opta, din ce în ce mai des, pentru închirierea de utilaje, preferând să plătească pentru serviciile primite, nu pentru a deține utilaje pe care le utilizează doar 30%-40% din timp. Ca rezultat, producătorii de utilaje vor fi nevoiți să își adapteze oferta de utilaje și servicii, pentru a îndeplini nevoile clienților. Va fi nevoie ca producătorii să poată oferi utilaje de o calitate superioară, dar va fi necesar și să asigure suport pe partea operațională și after-sales, pentru a rămâne competitivi pe piață.

Platformele digitale vor beneficia, de asemenea, de investiții semnificative. Producătorii doresc să asigure suport post-vânzare de calitate, cu piese și service, iar platformele digitale constituie un element important pentru susținerea vânzărilor. Totodată, în viitorul apropiat, clienții vor deveni tot mai interesați de accesorii și dotări superioare pentru utilajele achiziționate. De aceea, recomandarea va fi ca producătorii să fie atenți la feedback-ul primit de la clienți, cu precădere de la operatorii de utilaje.

Concluzii despre piața europeană de utilaje de construcții.

În Europa, se observă cu ușurință că personalul calificat pe partea de operatori și mecanici de utilaje este din ce în ce mai greu de găsit. Tot mai multi producători de utilaje din Europa și SUA aleg să își fabrice echipamentele în țări asiatice, cu precădere în China, datorită costurilor mai mici de producție, a tehnologiei inovatoare și a capacității ridicate de producție. Pentru a rămâne competitivi pe piața globală și pentru a asigura progresul industriei de utilaje, producătorii europenii trebuie să devină mai creativi, mai inovatori în inginerie și să își îndrepte atenția către digitalizare.

 


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )