campaign-notification campaign-notification

Top 9 caracteristici esențiale pe care să le urmărești când alegi un nou job

Publicat de 24/02/2021

job, job nou, loc de muncă, loc nou de muncă, cum aleg un loc de muncă, serviciu, loc de muncă Cluj

Top 9 caracteristici esențiale pe care să le urmărești când alegi un nou job

În procesul alegerii unui nou loc de muncă, există o serie de factori care ne influențează decizia. Ce urmărești când alegi un nou job? Cauți un salariu mai atractiv? Dorești să ai un rol important în companie? Cum îți definești succesul pe plan profesional? 

 

Alegerea companie în cadrul căreia activezi va avea un impact semnificativ asupra carierei tale. Așadar, este important să îți faci temele și să obții cât mai multe informații despre compania care te atrage pentru a evita eventualele frustrări și eșecuri în plan profesional. Cu toate că pregătirea temeinică înainte de alegerea unei noi companii ar trebui să fie înfăptuită de orice candidat, majoritatea oamenilor nu=i acordă suficientă importanță.

 

Care sunt acele aspecte esențiale pe care trebuie să le urmărești atunci când alegi un nou job într-o nouă companie? Ce anume contează cu adevărat când alegi un nou loc de muncă? De ce alegi să lucrezi într-o anumită companie?

Cum faci alegeri legate de carieră? Te concentrezi pe beneficiile financiare, statut, așteptările familiei, te compari cu cei din jur?

 

Munca îți poate aduce un adevărat sentiment de împlinire, dar acest sentiment pălește în comparație cu fericirea de durata pe care o poți găsi în relațiile apropiate pe care le cultivi cu familia ta și cu prietenii foarte buni.

 

Vom prezenta în continuare top 9 caracteristici esențiale pe care să le urmărești când îți alegi un nou job.

 

 

1. Branding, istoric și reputație

 


 

În business, cei mai importanți factori sunt caracterul și reputația. Afacerile sunt, la urma urmei, relații între oameni. Brand-ul, istoricul și reputația companiei pentru care alegi să lucrezi sunt foarte importante pentru cariera ta. Înainte să alegi viitoarea campanie în care vei lucra, este important să verifici dacă brand-ul companiei este aliniat cu: cine ești, ceea ce crezi, cu principiile și valorile tale.

 

Există mai multe informații legate de o companie pe care e important să le verifici înainte de a lua decizia de colaborare:

 

Informații financiare. Care este performanța companiei în cauză față de competitorii din industrie? Care este creșterea înregistrată în ultimii ani? Care este rata sa de profitabilitate? Câți angajați are compania? De câți ani este pe piață? Toate aceste informații sunt, de regulă, publice și se pot găsi ușor online.

 

Recomandările altor persoane. Ce informații poți găsi online despre companie?  Care sunt review-urile? Cunoști pe cineva care lucrează în acea companie? Dacă da, atunci ar fi indicat să-i întrebi cum e să lucrezi în acea companiel.

 

Informații juridice. A fost acea companie dată în judecată? În ce procese a fost implicată? 

 

Referințe din presă. Ce spune presa despre acea companie. Cât de bine este văzută? În ce scandaluri a fost implicată? Cât de multă siguranță și stabilitate oferă compania?

 

A strânge cât mai multe informații despre o companie înainte de a accepta un nou job în cadrul acesteia este o activitate critică pentru viitorul carierei tale. Trebuie să te gândești cum va fi dacă vei lucra în acea companie. Crezi că ai fi mândru(ă) de alegerea făcută?  

 

 

2. Scop, viziune, direcție

 


 

Profesioniștii își doresc să lucreze în  companii care au un scop clar și convingător, o viziune măreață și o direcție bine conturată. O viziune măreață te ajută să treci mai ușor peste provocări și să te concentrezi pe rezultate. Cu cât este mai mare viziunea companiei, cu atât vei avea șanse mai mari să contribui la ceva semnificativ și cu impact. 

 

La ce vei contribui dacă te angajezi în acea companie? Cunoașterea contribuției pe care o aduci într-o companie oferă cea mai puternică motivație. Este important înțelegem sensului muncii noastre, dincolo de urmărirea profitului, să știm cum vom schimba lumea prin faptul că ne alăturăm acelei companii. Pentru a fi împlinit în carieră și a te simți bine la locul de muncă, ai nevoie să înțelegi sensul și felul în care poți să-i ajuți pe alții contribuind la binele societății. În absența înțelegerii contribuției noastre, ajungem să trăim o viață superficială, egocentrică.

 

Există puține companii cu adevărat vizionare careu au un scop clar și o direcție bine conturate. Când alegi următoarea companie în care vei lucra, verifică dacă se află pe o pantă ascendent, în continuă mișcare și evoluție. Află cum e stimulat progresul în acea organizație. Companiile de succes care sunt statornice în timp au un scopul clar definit care servește drept far călăuzitor, și le ajută să rămână concentrate pe ceea ce este important. 

 

 

3. Venit și Sistem de bonus

 


 

Venitul este un aspect foarte important în alegerea noului job. Totuși, banii nu pot să fie prima prioritate în alegerea noii companii. Pentru a fi motivat ai nevoie de un venit, beneficii materiale și alte beneficii pe măsura așteptărilor și responsabilităților pe care le vei avea.  

  

Când alegi o nouă companie e important să analizezi nivelul de salarizare, remunerare, siguranță locului de  muncă, condițiile de muncă, politicile firmei, practicile managementului.

Toți ne dorim să câștigăm mai mulți bani, să obținem mai multe beneficii și avantaje pentru munca depusă. Află dacă organizația are implementat un sistem de bonus și ce anume ai avea de făcut pentru a obține acel bonus. Avem nevoie de un venit suficient care să ne satisfacă nevoile și să genereze suficiente resurse pentru o mașină bună, o casă frumoasă și care să ne mențină hobby-urile.

 

Pe lângă venit, este important de analizat și înțeles care e oportunitatea de carieră, nouă provocare,  oportunitățile de creștere, dezvoltare, învățare, sentimentul de apartenență la o echipa grozavă și recunoașterea meritelor. Care va fi semnificația muncii tale, pe lângă veniturile obținute? Voi avea ocazia să te bucuri de recunoaștere și realizare?  

 

 

4. Liderii care conduc compania

 


 

Liderii companiei și, în special, cei cu care vei lucra direct, vor avea un impact semnificativ asupra creșterii și dezvoltării tale profesionale. Îți dorești să lucrezi alături de lideri care să te inspire, să te provoace și să îți ofere sprijinul necesar pentru a crește și a te dezvoltă în carieră ta.

 

Liderii companiei au menirea de a le oferi direcție angajaților, viziune, perspectivă și de a motiva oamenii. Leadership-ul înseamnă să îi iubești pe oameni, să-ți pese de ei, să vrei să îi ajuți și să le adaugi valoare în mod intenționat.

 

Compania reprezintă o nouă familie căreia i te alături, una care va avea grijă de tine și “la bine și la rău”. E recomandat să cauți o companie în care ai oportunitatea de a lucra alături de oameni de caracter, de încredere, vizionari, curajoși, generoși cu timpul, care au experiență în domeniul lor, pasionați și entuziaști față de munca lor.  

 

Întrebările pe care trebuie să ți le adresezi aici sunt: Cine sunt liderii companiei? Cine vor fi superiorii cu care voi lucra în mod direct? Ce fel de oameni sunt? Sunt oameni cărora le pasă de alți oameni, care vor să îi inspire pe oameni și să le insufle implicare? Sunt lideri care conduc firma cu empatie?

 

 

 

5. Echipa alături de care voi lucra

 

 

 

Toți ne dorim să facem parte dintr-o echipa de succes și să lucrăm alături de colegi buni care să ne ajute să ne atingem rezultatele. Pentru performanța ai nevoie să lucrezi alături de oameni în care să ai încredere. Ai nevoie de un mediu de siguranță, cu un nivel profund de încredere, onestitate, transparență. Pentru a-ți atinge obiectivele și a face progres, ai nevoie să lucrezi alături de oameni în care ai încredere.

 

Pentru a putea atinge rezultate alături de o nouă echipă, e nevoie de încredere, colaborare, respect și comunicare între membrii. Pentru a fi eficient, e nevoie să lucrezi alături de oameni buni și să lucrezi pe baza unui sistem clar, cu roluri și responsabilități clar definite. O echipă bună te va ajută să treci cu bine peste orice provocare, deoarece vei avea acces la mai multe soluții și resurse. În contextul unei echipe bune, vei putea să-ți valorifici potențialul maxim.

  

Înainte de a accepta un nou job e important să verifici care sunt oamenii cu care vei lucra în echipă. Care este experiența lor profesională? Cât este de sănătos mediul din companie? Încurajează inițiativa? Oferă autonomie și libertate? Care este viteza de rotație a personalului din companie? 

 

Putem face performanță numai alături oameni buni care își înțeleg rolul, responsabilitățile și sunt pasionați de ceea ce fac. E important să fim foarte atenți la oamenii din echipa din care vom face parte. Sunt membrii echipei oameni cu care ți-ar place să lucrezi?  Sunt oameni buni, onești și de încredere care să-și dorească să contribuie la ceva semnificativ și care vor să facă o diferență?

 

 

 

6. Pasiunea din cadrul companie

 


 

Pasiunea reprezintă ingredientul secret care contează poate cel mai mult pentru succes în afaceri, în carieră sau în viață personală. Nu putem realiza nimic important fără pasiune, fără acel avânt care să ne țină  în permanentă mișcare, în permanentă căutare de progres, de rezultate excepționale, nu doar satisfăcătoare.

Pentru performanță este important să fii implicat trup și suflet în proiectele pe care le faci. Un profesionist iubește ceea ce face. Este nevoie de muncă grea și multe ore suplimentare pentru a deveni expert în domeniul tău, de aceea este foarte important să fii pasionat și să îți placă mult ceea ce faci pentru a rereuși să te autodepășești

 

Pentru a atinge rezultate excepționale, trebuie să fii implicat 100% cu trup și suflet. Va fi nevoie de multă muncă și energie. Pasiunea este acel combustibil care oferă "motorului" puterea de care are nevoie pentru a funcționa în mod necontenit la performanță maximă. Vei avea nevoie de pasiune pentru a te trezi dimineața cu motivație, cu obiective clare, cu strategiile de care ai nevoie pentru a atinge rezultatele.  

 

Când alegi o nouă companie în cadrul căreia să lucrezi, este foarte important să te asiguri că îți place ceea ce faci, că ești pasionat și motivat.

 

 

7. Cultura organizațională care se potrivește cu personalitatea ta

 


 

Cultură organizațională din care faci parte este principalul factor care determină succesul tău profesional. De aceea este important să alegi o companie cu o cultură organizațională care se potrivește cu personalitatea ta și cu valorile tale.

 

Cultura organizațională este sistemul de valori comune care definesc comportamentul și atitudinea membrilor unei echipei. Într-o cultură organizațională sănătoasă vei putea să crești și să te dezvolți accelerat și să faci performanță, deoarece rezistența la schimbări este redusă. O companie cu o cultură organizațională sănătoasă are oameni motivați și un avantaj competitiv semnificativ. O astfel de companie contribuie la dezvoltarea încrederii și angajamentului în rândul oamenilor, ceea ce ajută la colaborarea între colegi. 

 

Care este echilibrul între muncă și viață personală care se promovează în cadrul companiei? 

Suntem motivați și putem face performanță într-o companie cu o cultură sănătoasă, atmosferă plăcută, productivă, cu manageri deschiși la feedback și care încurajează recunoașterea performanțelor. 

 

Când alegi o nouă companie e bine să urmărești valorile promovate, atmosfera pozitivă, relaxată, deschiderea la noi inițiative, propuneri și acțiuni proactive.  

 

 

8. Sistem, procese și proceduri clare

 


 

O afacere sănătoasă se bazează pe un sistem clar, bazat pe procese, proceduri, roluri și responsabilități bine definite, iar urmărirea progresului se face prin KPI-uri. Este important să înțelegi care sunt rezultatele de care vei fi responsabil în noul tău rol și să verifici dacă acea companie se concentrează pe obiective și rezultate clar definite.

 

Pentru a realiza performanță este nevoie de obiective clar definite și un sistem de măsurare al progresului, doar așa putem să fim eficienți și să obținem rezultate excepționale. Viitoarea companie are un sistem clar, bazat pe procese, proceduri, roluri și responsabilități bine definite? Eficiența și productivitatea joacă un rol important? Dacă vrei să faci performanță, ai nevoie să alegi o companie care are un sistem de lucru bazat pe obiective și rezultate. 

 

 

9. Oportunități de creștere și dezvoltare

 


 

Când alegi compania în care vrei să lucrezi, e important să analizezi și oportunitățile de creștere și dezvoltare. Cine devii este mai important decât ceea ce faci.

 

E important să alegi o companie care investește intenționat în contexte de creștere și dezvoltare a oamenilor. Vei avea oportunități de învățare și dezvoltare? Vei avea loc de creștere în viitoarea companie? Vei fi provocat într-un mod pozitiv? Ți se va oferi suport? Cât investește compania în contexte de învățare și dezvoltare continuă? Care este bugetul alocat pentru investiția în dezvoltare?

 

 În contextul potrivit poți să înveți, să crești profesional și să îți dezvolți o carieră de succes.

 

 

 

În rândurile de mai sus, ți-am prezentat top 9 caracteristici esențiale pe care să le urmărești când îți alegi un nou job.

 

  • Munca pe care o voi face la noul job are vreo semnificație specială pentru mine?
  • Compania aceasta îmi va da șansa să mă dezvolt și să cresc?
  • Voi putea învăța lucruri noi?
  • Voi avea posibilitatea să mă bucur de recunoaștere și realizare?
  • Mi se va acorda responsabilitate?
  • Care sunt principiile și valorile promovate în cadrul companiei?
  • Compania aceasta are un scop clar și o viziune bine definită?

 

 

Scopul nostru la UTILBEN este să contribuim la o schimbare majoră a mediului de afaceri din România, prin puterea exemplului.  Viziunea noastră este ca 1 din 10 utilaje din Europa să fie furnizat de UTILBEN.  Misiunea noastră este ca angajații noștri să își atingă potențialul maxim, să devină adevărați super-eroi, prin crearea unui mediu propice de creștere și dezvoltare personală.

 

Suntem mereu în căutare de oameni buni, care au potențialul de a deveni super-eroi. Așadar, dacă vrei mai mult decât un loc de muncă, fă pasul către echipa UTILBEN!

 

Vizitează pagina noastră de cariere și aplică pentru job-ul care se potrivește cu experiența și interesele tale,


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )