campaign-notification campaign-notification

10 pasi pentru verificarea motorului unui utilaj second-hand

Publicat de UTILBEN13/12/2018

Cum puteți verifica motorul unui utilaj second-hand pe care doriți să îl cumpărați? Este important să efectuați un test corect la motor în prealabil.

10 pași pentru verificarea motorului unui utilaj second-hand

 

Trimite-le prietenilor acest articol!

 

Cum puteți verifica motorul unui utilaj second-hand pe care doriți să îl cumpărați?

Indiferent de echipamentul second-hand despre care vorbim, motorul este o componentă extrem de importantă, dacă nu chiar cea mai importantă. Tocmai de aceea, este vital să efectuați un test corect la motor, înainte de achiziția propriu-zisă. Înainte să cumpărați un utilaj second-hand, este necesar să verificați starea motorului în ceea ce privește semnele de uzură care pot apărea din cauza unei folosiri necorespunzătoare sau o întreținere deficitară. La achiziția de echipamente second-hand, există riscul să vă alegeți cu un utilaj cu probleme.

 

Aspecte esențiale în verificarea unui motor diesel:

 

1. Verificați dacă motorul este rece.
Când ați ajuns pe șantier și trebuie să inspectați utilajul de construcții, fie că este vorba despre un buldoexcavator, încărcător frontalexcavatorbuldozercilindru compactor sau orice alt utilaj de construcții cu motor diesel, vă recomandam să faceți următoarea verificare. Înainte de a porni efectiv utilajul prin rotirea cheii în contact, trebuie să verificați dacă motorul este rece. Dacă acesta este deja cald, poate să fie un semn că motorul are probleme la pornirea la rece, mai precis la compresie.

2. Verificați seria motorului și seria utilajului.
Verificați toate seriile de identificare a utilajului. Acestea trebuie să fie prezente în mai multe locuri: pe șasiu, cabină, motor etc. De asemenea, parțile de caroserie originale ar trebui să conțină sigla producătorului. Există multe fraude în domeniul utilajelor second-hand, așa că este deosebit de important să verificați toate elementele de identificare și să eliminați orice suspiciune.

3. Verificați dacă motorul are scurgeri.
În primul rând, motorul nu ar trebui să fie spălat. Dacă într-adevăr nu este spălat, căutați urme de ulei sau alte lichide și, dacă există, aflați motivul prezenței lor. Deși estetic arată bine, un motor spălat poate ascunde scurgeri de ulei sau alte lichide.

4. Verificați starea uleiului.
Înainte de pornirea la rece, verificați starea uleiului de motor. În cazul în care acesta a fost înlocuit, dar filtrele de aer și combustibil sunt vechi și nu s-a mai făcut nicio intervenție service demult, este posibil ca acel motor să aibă probleme serioase.

5. Verificați calitatea lichidului de răcire.
Deschideți rezervorul lichidului de răcire, pentru a determina calitatea acestuia. Lichidul ar trebui să conțină antigel și alte substanțe, mai exact, să fie colorat, nu transparent. Nu trebuie să miroasă a motorină și nu trebuie să conțină ulei. Lăsați rezervorul lichidului de răcire deschis, porniți motorul și acoperiți cu mâna gura rezervorului. Nu trebuie să simțiți nicio presiune.

6. Verificați noxele evacuate.
La pornirea motorului, uitați-vă la fumul evacuat. Fumul negru sau gri trebuie să dispară după primele 30 de secunde de la pornire. În cazul în care acesta persistă, este posibil ca motorul să aibă probleme la pompa de injecție sau la injectoare.

7. Verificați efectul de explozie.
Efectul de explozie se manifestă prin scurgerea amestecului de aer-combustibil printre piston și peretele cilindrului, prin adăpostul arborelui cotit. Această verificare se face extrem de simplu. Atunci când motorul este pornit, la ralanti, o parte a presiunii rezultate din combustie ocolește pistoanele și simeringurile și iese în adăpostul arborelui cotit. Dacă aceasta este mai mare decât limita normală, poate avea efecte periculoase, precum scăderea randamentului și a puterii motorului, precum și un consum ridicat de combustibil. Pentru a verifica dacă motorul utilajului are scăpări de presiune mai mari decât limitele normale, deschideți capacul de umplere cu ulei și puneți mâna deasupra. Dacă simțiți o presiune ridicată, atunci utilajul trebuie verificat mai atent într-un service, pentru că există posibilitatea ca motorul să aibă uzuri și combustibilul să se amestece cu aerul.

8 Verificați capacul de la ulei.
Capacul care acoperă rezervorul de ulei trebuie să fie curat și să nu prezinte urme de pastă gri. În cazul în care această pastă se regăsește pe capac, înseamnă că există apă în ulei sau motorul a funcționat cu apă în ulei, din cauza unei posibile deformări a chiulasei sau unei probleme la garnitura acesteia.

9. Verificați fumul de eșapament.
După verificarea funcționării utilajului la rece, este important să verificăm motorul în sarcină. Pentru asta, trebuie să încălzim motorul la temperatura de funcționare. Când temperatura se apropie de nivelul optim, verificați culoarea fumului de eșapament. Puțin fum negru în sarcină este normal, în contextul în care vorbim, totuși, de un utilaj second-hand. În cazul în care fumul negru persistă, cauza este arderea incompletă a combustibilului, iar aici defecțiunile pot varia. Dacă fumul devine albastru, înseamnă că uleiul și combustibilul se amestecă undeva înainte de ardere, caz în care este nevoie de verificări suplimentare. În cazul în care fumul este alb, în sistemul de evacuare ajunge combustibil nears.

10. Verificați motorul după funcționare.
După prima verificare a unui buldoexcavator, încărcător frontal, excavatorbuldozercilindru compactor sau orice alt utilaj, precum și după ce ați lăsat motorul să funcționeze cel puțin 20 de minute, atât la ralanti, cât și în sarcină, verificați din nou toate aspectele privind scurgerile pe la garnituri.

 

UTILBEN este un furnizor de utilaje care își asumă calitatea echipamentelor comercializate și niciun produs nu ajunge la clienții noștri înainte de a fi atent verificat și inspectat!

 

Trimite-le prietenilor acest articol!


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )