Care sunt pasii pentru constructia unui drum si utilajele necesare
Care sunt pasii care trebuiesc parcursi pentru constructia unui drum si care sunt utilajele necesare pentru aceasta lucrare.
Pașii necesari pentru construcția unui drum și utilajele necesare
Tehnicile de construire a drumurilor s-au schimbat foarte mult de când au fost construite primele drumuri, în jurul anului 4000 î.Hr, acestea fiind în mare parte din piatră, lemn și beton.
Primele drumuri romane, pavate cu piatră, erau construite în Africa de Nord și Europa pentru operațiuni militare. Construcțiile de drumuri au fost îmbunătățite treptat prin studii de trafic, grosimea optimă a drumului, alinierea pietrelor, etc.
Drumurile moderne sunt construite în mare parte folosind bitum și/sau beton. Dar care sunt pașii care trebuiesc parcurși până când acesta poate fi circulat?
1. Primul pas este extragerea materialelor prime necesare construcției drumului
Pentru a extrage materialele necesare, avem nevoie în mare parte de 3 utilaje: un excavator pentru săpare, un încărcător frontal și un dumper pentru a încărca și transporta materialele extrase.
2. Al doilea pas este concasarea pietrelor extrase în forme potrivite lucrărilor de asfaltare.
Pentru acest lucru avem nevoie de utilaje de sortare – concasare.
O altă metodă pentru obținerea de materiale necesare construcției este cea de reciclare a unei suprafețe vechi de asfalt. Pentru acest lucru aveți nevoie de un concasor de reciclare și un dumper sau alt utilaj de transport.
Toate aceste materiale sunt mixate într-o stație de asfalt pentru a produce materialul necesar asfaltului.
Construcția drumului propriu zis
- Curățarea drumului
Suprafața pe care se plănuiește construcția drumului trebuie pregătită prin îndepărtarea obstacolelor și prin nivelarea suprafeței. Pentru această etapă avem nevoie de un buldozer și un greder.
2. Nivelarea drumului
Pentru nivelarea drumului folosim un cilindru compactor terasier care așează pietrele și restul materialelor înainte ca asfaltul să fie turnat. În această etapă se toarnă sub-baza în care se dispersează agregat de 10 până la 20 cm sau pietrele deja mărunțite de concasor. Peste sub-bază este construită baza din pietriș.
3. Turnarea asfaltului și nivelarea acestuia
Turnarea asfaltului se face de obicei în două straturi, fără să se depășească limita de 10 cm pe strat. Compactarea asfaltului se face imediat dupa ce bitumul este turnat, deoarece acesta trebuie să fie cald pentru o mai bună compactare.
Pentru această etapă avem nevoie de 2 utilaje, un finisor de asfalt și un cilindru compactor LIS.
4. Turnarea acostamentului
În timp ce se întărește suprafața asfaltată se pregătesc materialele pentru turnarea acostamentului. Cele mai întâlnite acostamente sunt făcute cu piatră simpla sau borduri.
5. Deschiderea drumului pentru trafic
După uscarea corespunzătoare a drumului rutier, acesta poate fi deschis pentru circulație. 😊