campaign-notification campaign-notification

5 Tehnici pentru a va promova compania pe timp de criza

Publicat de Utilben10/04/2020

Pentru a păstra o relație bună cu partenerii și clienții dumneavoastră pe durata unei crize, aceștia se vor aștepta la o comunicare exemplară din partea companiei dumneavoastră.

Tehnici pentru a va promova compania pe timp de criza

Cum puteți menține interesul clienților pentru compania și produsele dumneavoastră în perioadele de criză?
Cheia unei colaborări de succes este, bineînțeles, comunicarea.

Pentru a păstra o relație bună cu partenerii și clienții dumneavoastră pe durata unei crize, aceștia se vor aștepta la o comunicare exemplară din partea companiei dumneavoastră. În această perioadă dificilă, în care majoritatea timpului este petrecut în casă, clienții dumneavoastră au nevoie de consecvență și de informații pertinente. Acestea trebuie să fie prezentate succint, la obiect, într-un format ușor de urmărit și într-o manieră cât mai atractivă.

Printre cele mai apreciate forme de comunicare de la distanță este cea efectuată prin prezentări video. Dar, nefiind specialiști în așa ceva, cum ați putea realiza prezentări atât informative, cât și captivante? Știm cu toții cât este de dificil este să realizăm un videoclip de succes, care să capteze atenția audienței.

Care este marea problemă a clipurilor de prezentare sau a interviurilor? Nu ne rețin atenția. Fie nu urmărim întreg materialul, fie nu am reținut mare lucru din ce am vizionat. De ce urmărim Știrile ProTV? Sunt bine făcute și ne place de Andreea Esca. Dar cine este Esca? În decembrie 1995, era doar o tânără de 23 de ani care ne transmitea un călduros „Bună seara, România! Bună seara, București! ProTV te salută!” Cum a ajuns ea cine este azi? Prin atitudine, ținută și carismă. Iar aceste calități le aveți și dumneavoastră. Trebuie doar activate și exersate.

În cele ce urmează vă vom prezenta 5 pași simpli pe care trebuie să îi urmăriți pentru a deveni prezentatori profesioniști. Iată-i:

 

1. INFORMAȚIA LA PUTERE

Când prezentați un produs sau intervievați o persoană, documentarea pe care o faceți în prealabil este esențială. Trebuie să fiți stăpân pe subiect și să aveți un bagaj plin de informații.

Să exemplificăm și să presupunem că trebuie să faceți o prezentare video a unui utilaj second-hand aflat în curtea UTILBEN. Dumneavoastră trebuie să cunoașteți utilajul acela ca pe mașina personală. Câți kilometri are la bord - în cazul de față, câte ore de lucru -, câți proprietari a avut, istoricul problemelor tehnice și ce reparații a suferit, dacă are filtrele și uleiurile schimbate, la cât la sută din puterea de muncă e acum etcetera. Bineînțeles, nu vom spune toate aceste informații în clipul de prezentare, ci vom face o selecție atentă a specificațiilor pe care alegem să le împărtășim, pentru a fi cât mai pertinenți și succinți.

Cu siguranță, dumneavoastră știți foarte bine ce anume caută clienții. Ceea ce vă rămâne de făcut este să transpuneți în cuvinte nevoia sau dorința lor. Și așa ajungem la punctul 2.

 

2. REZUMAREA IDEILOR PRINCIPALE

„Choose your next words carefully” îi spunea mesagerul lui Xerxes regelui Leonidas în filmul „300”. În fond, sfatul este foarte bun. Acela de a transmite un mesaj în cât mai puține cuvinte și cât mai clar posibil. Într-o prezentare de produs, nu este nevoie să folosim cuvinte pompoase sau să ne lansăm în explicații fără număr, pentru că vom pierde esența. Trebuie să ne limităm la informațiile esențiale, cele de care are nevoie clientul.

Rigorile televiziunii dictează că durata unei știri atractive nu ar trebui să fie mai mare de 1 minut și 20 de secunde. Relatarea live a unui reporter de la fața locului nu ar trebui să depășească 40 de secunde. Și doar un reportaj poate să aibă 5 minute, dar aici este vorba de o poveste care trebuie prezentată din cel puțin 3 unghiuri. Deci, cele 5 minute se justifică. Revenind la exemplul nostru, respectiv prezentarea unui utilaj, aceasta nu ar trebui să dureze mai mult de 2 minute.

 

3. ÎNCREDERE ÎN SINE

Stăpân pe situație și încrezător. Convingător și demn de încredere. Avizat și cunoscător. Asta trebuie să transmiteți. Trebuie să aveți un timbru vocal ferm, hotărât, dar potolit. Nu vrem să ridicați vocea în timpul filmării, dar nici să vorbiți în surdină. Fiecare propoziție pe care o spuneți este importantă, iar fiecare cuvânt este puternic. Trebuie să mențineți un ritm constant al vorbirii, iar tonul vocii să conțină inflexiuni. Trebuie să-i atrageți atenția celui care vă privește și să îl țineți conectat timp de cele 2 minute de care vorbeam mai devreme.

Cuvintele alese nu sunt totul. Ele trebuie redate cu încredere, corect și cu dicție. Totul să fie clar. Nu vă grăbiți când vorbiți. Nu „mâncați” litere și nu „încălecați” din cuvinte. Un discurs nu este un sprint, dar nici un maraton. Este ca o discuție pe care o aveți la pas. Răspicat, apăsat, concentrat. Rețineți, mesajul să fie transmis cât mai clar și comunicarea să fie cât mai „curată”. Discursul trebuie să fie unitar și să urmeze o linie clar definită. Strategia din spatele textului este esențială.

 

4. PERSONALITATE

Trebuie să vă faceți plăcut. Cei care vor vizualiza videoclipul dumneavoastră nu vor dori să le vorbiți cu superioritate - ca și cum le știți pe toate -, nu vor dori să le vorbiți încruntat și posomorât, dar nici să le vorbiți cu indiferență - ca și cum această prezentare video nu este chiar ce doriți să faceți și nu vă place că trebuie să o faceți tocmai dumneavoastră.

Efectul pe care îl urmărim este același cu a fi pe o scenă, iar în public se află prietenii și familia dumneavoastră. Toți vă privesc admirativ și sunt bucuroși să vă vadă. Dumneavoastră vreți să le transmiteți un mesaj foarte important și vă bucurați să îi vedeți. Afișați un zâmbet discret și aveți o mină deschisă. Chipul dumneavoastră este luminos și emanați bună dispoziție și entuziasm.

Corpul dumneavoastră trebuie să rezoneze cu fața, cu ce transmite chipul. Deci, trebuie să fiți dinamic, în mișcare, să gesticulați aproape constant. Mâinile să funcționeze ca un arătător. Indicați spre utilaj, vă întoarceți spre el, arătați diferite funcții, piese sau accesorii. Trupul dumneavoastră trebuie să vorbească în același ritm cu cel al gurii. Este imperios necesar să transmiteți informație și emoție, din tot corpul.

Scopul? Să vă faceți plăcut, să captați atenția și să fiți credibil. Clientul trebuie să vă creadă și să aibă încredere că tot ce spuneți în acel clip de 2 minute este absolut adevărat.

 

5. O IMAGINE FACE CÂT O MIE DE CUVINTE

Atunci cât face o filmare, nu? Un milion de cuvinte? Nu știm, poate, dar ideea este că imaginea face 50% din material. Avem nevoie de o filmare care să se ridice la înălțimea prezenței scenice și a talentului dumneavoastră narator.

De preferință, clipul video pe care îl faceți să nu fie „selfie”. Este indicat să aveți un coleg/prieten care să vă filmeze. În acest fel, atenția dumneavoastră nu va fi împărțită în două, iar calitatea filmării va fi mai bună, decât dacă v-ați filma singur. Cameramanul de ocazie trebuie să știe dinainte despre ce veți vorbi și trebuie să stabiliți împreună mișcările camerei. Un fel de scenariu, să-i spunem.

Totuși, pentru că în această perioadă tulburată de virusul COVID-19 nu ne permitem să avem prea mulți prieteni prin preajmă, echipa noastră vă vine în ajutor cu sfaturi utile pentru modul selfie!

Pentru o filmare reușită la birou/acasă, împărțim lecția în 4 categorii: background sau decor, echipament de filmare, lumină și sunet. Da, lumina este deosebit de importantă și reprezintă un aspect care nu trebuie nicidecum neglijat.

 

I. BACKGROUND

Decorul este acel element de fundal care ne intră în cadru. Cadrul este imaginea captată de camera video sau echipamentul de filmare. Ce se află în spatele sau în jurul dumneavoastră contează foarte mult, așa că trebuie să alegeți un unghi optim de filmare. Evitați orice gen de reflexie: televizor, monitor, vitrină, tablouri cu sticlă etcetera.

Alegeți un decor format dintr-o bibliotecă, o lampă înaltă, rafturi sau plante. Un background natural, firesc, pe care oricine îl are în apartament. Fundalul să fie discret și elegant, să nu fie prea încărcat de elemente decorative.

II. ECHIPAMENT DE FILMARE

Bineînțeles, cel mai la îndemână este smartphone-ul. Dacă aveți totuși o cameră video acasă, folosiți-o. Imaginea redată va fi mult mai bună decât cea pe care v-o conferă un telefon. Veți avea nevoie de un trepied sau să găsiți o modalitate de a stabiliza smartphone-ul. Acesta trebuie să stea într-un punct fix. Puteți improviza prin a lega smartphone-ul de o lampă, să îl așezați lângă sau pe un teanc de cărți etcetera. Totodată, este necesar un set de căști cu microfon. De preferință, earplugs, cele care intră cu totul în ureche și nu sunt foarte vizibile. Și o cască Bluetooth își va face treaba, dar este mai opulentă.

 

III. LUMINA

Trebuie să vă folosiți în principal de lumină naturală, așa că este necesar să vă așezați cu fața spre geam, spre sursa de lumină.

 

EXEMPLE

Puteți aprinde și becul sau lustra din cameră, pentru a obține o lumină de contur. Dacă, în momentul filmării, soarele strălucește puternic și avem perdele albe, semitransparente, cel mai bine este să profitați de ele pentru a reduce cantitatea de lumină. Trageți perdelele parțial sau complet, până când imaginea redată de smartphone nu mai este supraexpusă sau „arsă”, în termeni uzuali. Totodată, trebuie să vă asigurați că lumina care cade pe dumneavoastră este uniformă, pentru a evita contrastele puternice și diferențele mari de lumină pe față. Atenție la umbre.

 

IV. SUNET

Dacă firul căștilor este suficient de lung, trebuie să îl strecurați pe sub primul rând de haine și să aveți microfonul în zona sternului. Dacă folosiți o cască Bluetooth, să fie cât mai discretă.

 

EXEMPLU

 

 

COMPLETĂRI

Înainte de a începe să ne filmăm, fixați smartphone-ul sau camera la nivelul ochilor, în plan orizontal. Pentru încadrare, vom folosi bust, adică latura de jos a cadrului să fie în zona abdomenului, iar latura de sus să fie cu un lat de palmă deasupra capului. Apoi, vă veți așeza în centrul ecranului.

Ținuta, felul în care ne aranjăm și, în cazul doamnelor, machiajul, sunt foarte importante. Chiar dacă suntem în casă, trebuie să adoptăm o ținută office și să fim aranjați. Evitați hainele albe sau textura formată din carouri mici sau dungi înguste.

 

EXEMPLE

  

În cazul în care folosiți smartphone-ul pentru filmare, optați pentru camera principală, cea de pe spatele telefonului. Senzorul de imagine de pe camera principală este întotdeauna mai bun decât cel de pe camera frontală, de selfie. Știm, camera frontală ne oferă control pe imagine, dar pierdem foarte mult din calitatea imaginii. Alegeți camera principală, chiar dacă veți fi nevoiți să faceți ajustări, teste și repetiții înainte.

Dacă filmarea o faceți pentru rețelele de socializare, gen Facebook sau Instagram, puteți fixa smartphone-ul în plan vertical/portret. Dar o filmare profesională se face întotdeauna în modul orizontal/panoramic.

Pentru a crea un cadru cât mai bun, cereți ajutor persoanelor din jur sau așezați o oglindă în spatele smartphone-ului. Așa puteți obține o încadratură ideală și puteți vedea REC-ul pornit, toate astea folosind camera principală a smartphone-ului.

 

Acestea sunt recomandările echipei noastre de specialiști în ceea ce privește crearea videoclipurilor de prezentare pentru clienții dumneavoastră. Sperăm ca informațiile oferite să vă fie de folos și vă dorim mult succes!

 
 
 

Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )