campaign-notification campaign-notification

Afla cei 6 factori care limiteaza grav dezvoltarea companiilor romanesti

Publicat de UTILBEN20/09/2019

Ești pasionat de dezvoltarea afacerii tale aici, în România, ai o viziune clară asupra creșterii pe care ti-o dorești, însă simți că te lovești de prea multe obstacole.

6 factori care limiteaza grav dezvoltarea companiilor romanesti

Ești pasionat de dezvoltarea afacerii tale aici, în România? Ai o viziune clară asupra creșterii pe care ți-o dorești, însă simți că te lovești de prea multe obstacole?

 

Lipsa forței de muncă, lipsa fondurilor de dezvoltare, lipsa utilajelor performanțe și a tehnologiei, lipsa de suport în marketing și promovare. Sunt doar câteva dintre provocările pe care le avem atunci când facem afaceri în România. Am stat de vorbă cu antreprenori din sectorul utilajelor și am aflat care sunt problemele stringente pe care le întâmpină. Astfel, am reușit să alcătuim un raport cuprinzător și, totodată, extrem de folositor. Iar la finalul articolului am pregătit și o supriză pentru tine.

 Hai să vedem acum care sunt principalii 6 factori care limitează grav dezvoltarea companiilor românești.

1. Lipsa forței de muncă.

Pe primul loc în acest clasament negativ, se regăsește deficitul forței de muncă. Companiile de construcții nu reușesc să recruteze oameni buni și să îi păstreze în companie. Este o situație întâlnită la nivel național și nu doar în domeniul construcțiilor. Îmbătrânirea populației, deprofesionalizarea tinerilor și migrația masivă sunt principalele cauze pentru această acută lipsă de personal. România se află pe locul 2 în lume la acest capitol, după Japonia. Locul 2 în lume! Cu un deficit de forță de muncă de 1 milion de oameni.

  • 79% dintre antreprenori nu găsesc oameni buni care să îi ajute să dezvolte compania
  • 78% dintre antreprenori nu au operatori profesioniști pentru utilaje
  • 47% dintre antreprenori au nevoie de mai mult personal calificat
  • 41% dintre antreprenori nu reușesc să delege eficient
  • 30% dintre antreprenori nu au angajați suficient de calificați pentru lucrările pe care le au de făcut

Migrația către o țară mai prosperă și lipsa programelor de conversie profesională sunt câteva dintre cauzele majore pentru lipsa acută a forței de muncă. Așadar, nu este de mirare că 8 din 10 companii din industria construcțiilor declară că nu găsesc oameni buni. Când vine vorba de utilaje și tehnologie, 78% dintre companiile din România s-au lovit de problema lipsei operatorilor profesioniști. Oamenii buni fie au plecat peste hotare, fie nu mai există. Școlile profesionale sau postliceale au fost marginalizate și chiar desființate. Iar cei care au rămas în țară au pretenții salariale ridicate, susțin antreprenorii din domeniul utilajelor. Oricare ar fi cauza, rezultatul este același.

 

2. Lipsa de fonduri.

Cele mai mari provocări percepute de companiile din industria construcțiilor sunt legate de bani.

  • 81% dintre companii nu au suficiente fonduri pentru creștere și dezvoltare
  • 76% dintre companii nu au fonduri suficiente pentru achiziția de utilaje și tehnologie

În aceste condiții, este greu de imaginat cum o afacere poate să crească sau chiar să existe în continuare. Mai ales că investițiile sunt cheia dezvoltării. 8 din 10 antreprenori din România consideră că și-ar putea tripla cifra de afaceri dacă ar avea acces la fonduri de dezvoltare. Bineînțeles, fondurile guvernamentale sau europene sunt o soluție demnă de luat în seamă, însă întreaga procedură de atribuire este una greoaie, iar acești bani vin la pachet cu obligații greu de respectat. Nu imposibil, dar greu. Oricum, birocrația și regulile stricte sunt două aspecte care îi împiedică pe majoritatea oamenilor de afaceri să apeleze la fondurile de dezvoltare.

 

3. Service și mentenanța utilajelor și echipamentelor.

O altă problemă este întreținerea echipamentelor. Antreprenorii nu găsesc companii care să facă service și mentenanță de încredere, iar reparațiile nu sunt de calitate. Asta se traduce în bani cheltuiți în zadar, stres suplimentar și chiar distrugerea utilajelor.

  • 61% dintre antreprenori nu au angajați proprii specializați în domeniul mecanic
  • 44% dintre antreprenori susțin că întreținerea utilajelor este defectuoasă
  • 45% dintre antreprenori declară costuri de service prea ridicate
  • 44% dintre antreprenori nu găsesc companii de service de calitate 

 

4. Utilaje și tehnologie.

O altă problemă este folosirea eficientă a utilajelor și tehnologiei, pentru a livra cele mai bune rezultate. În ultimii 10 ani, companiile din România s-au dotat cu utilaje și tehnologie cu ajutorul fondurilor europene și investițiilor. Costurile cu finanțarea și leasingul au scăzut, așa că majoritatea companiilor au reușit să se doteze cu utilaje performante. Totuși, este loc de mai bine la capitolul tehnologie și eficiență.

Principalele provocări legate de utilaje și tehnologie:

  • 34% dintre antreprenori nu au utilaje suficiente pentru terminarea la timp a lucrărilor 
  • 23% dintre antreprenori nu găsesc suficient de lucru pentru toate utilajele 
  • 20% dintre antreprenori nu au management eficient al flotei de utilaje 

Nu este de mirare că multe din lucrările de construcții din România sunt întârziate, din moment ce 34% dintre companii nu au suficiente utilaje pentru terminarea lucrărilor la timp.

 

5. Marketing și promovare.

40% din companiile din România consideră că au nevoie de mai mult marketing și promovare a produselor și serviciilor, pentru a obține mai multe lucrări și pentru a crește cifra de afaceri. Până acum, nu a fost nevoie de marketing și de promovare în domeniul construcțiilor, deoarece a fost mai multă nevoie de capacitate de implementare. Totuși, intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare, în care doar companiile care vor oferi servicii de calitate și de încredere vor rezistă pe piață.

Deși 4 din 10 companii de construcții din România declară că au nevoie de mai multe lucrări că să își dezvolte compania, aceste companii nu știu cum să facă un marketing eficient.

 

6. Digitalizare și automatizare.

Peste 80% dintre companiile românești sunt concentrate pe modelul actual de business, și nu explorează opțiuni legate de viitor. Majoritatea companiilor nu se pregătesc și nu investesc masiv în digitalizare și automatizarea proceselor de business.

  • 17% dintre antreprenori se gândesc la digitalizare și automatizarea proceselor de lucru 
  • 13% dintre antreprenori vor să investească în soft-uri și tool-uri pentru o mai bună gestionare a afacerii

5 din 10 manageri ai companiilor românești nu consideră transformarea digitală o prioritate. Dezvoltarea companiilor are legătură strânsă cu tehnologia, de aceea este critic pentru companiile din România să investească în digitalizare și automatizare, pentru a face față schimbărilor viitorului și pentru a rămâne competitivi la nivel european.

 

La întrebarea „Ce v-ar ajuta să vă triplați cifra de afaceri?”, răspunsul companiilor de construcții din România a fost:

  • 81% accesarea de fonduri pentru dezvoltare 
  • 47% mai mult personal calificat 
  • 40% marketing și promovarea produselor și serviciilor

 

Academia Profesionistilor în Utilaje este cel mai important training adresat companiilor care vor să își eficientizeze afacerea. Scopul acestui training în business este să abordăm teme arzătoare și de un real interes pentru companiile din România. Înscrie-te la acest eveniment important și vei învăța, într-o singură zi, cum să îți rezolvi problemele care îți limitează creșterea business-ului. Află de la experți internaționali cum poți să depășești obstacolele care te împiedică să îți triplezi afacerea!

 
 
 

Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )