campaign-notification campaign-notification

Cultura Organizationala Utilben

Publicat de 10/03/2020

cultura organizationala

Cultura organizationala UTILBEN are la baza 10 fundamente ale culturii performantei pentru atingerea potentialului maxim.

10 Fundamente ale culturii performanței

Cum poate o companie să ofere mai mult decât un loc de muncă? Mai mult decât locul pe care tu, ca angajat, îl numești „serviciu”. Iar, dacă privim din perspectiva conducerii, cum poate o companie să devină performantă? Bineînțeles, cheia stă în oameni. Noi, la UTILBEN, îi numim super-eroi. Pentru că, în contextul potrivit, oamenii obișnuiți capătă puteri supranaturale!

În România zilelor noastre, este tot mai greu să recrutezi specialiști și să aduci în firmă oameni excepționali. Asta pentru că sunt din ce în ce mai puțini. Deficitul forței de muncă din țara noastră este cauzat de salariile prea mici în raport cu cele din străinătate și de condițiile grele sau improprii de muncă. La UTILBEN, am reușit să combatem aceste două cauze majore pentru care românii își părăsesc patria și aleg să își clădească un viitor peste hotare. Cultura UTILBEN este fundamentată pe creștere și performanță. Am recrutat oameni tineri și valoroși, în care am văzut potențial de creștere, am investit în ei și aceștia și-au atins potențialul maxim!

Vă întrebați, poate, de ce punem accentul pe cultura organizațională. Ei bine, aceasta te duce spre succes. Iar fiecare dintre noi își dorește să facă parte dintr-o organizație performantă. Pentru unii, asta înseamnă profit, pentru alții înseamnă să contribui la o lume mai bună. Știu, pare utopic sau fantezist, dar, chiar dacă ceilalți vor spune că suntem niște visători și că ar trebui să revenim cu picioarele pe pământ, noi, la UTILBEN, tocmai asta facem. Lucrăm împreună, pentru o lume mai bună!

Strategia unei companii înseamnă planul pe care și-l face organizația respectivă pentru a obține succesul. Dar punerea în practică a acestui plan ține de cultura organizațională. Iar scopul culturii organizaționale este de a accelera performanța și de a minimiza rezistența la schimbare. Acesta este un mediu care să atragă și să formeze super-eroi!

În cele ce urmează, vom vorbi despre 10 fundamente ale culturii performanței, pe care le aplicăm la UTILBEN.

 

 

1. Fiecare super-erou își înțelege pe deplin scopul și are aceeași viziune pe care o are compania

Scopul trebuie să fie clar definit, iar viziunea, să fie măreață! Ținte cât mai înalte, care să te motiveze să devii un super-erou! La UTILBEN, cu toții avem o contribuție semnificativă și cu toții facem parte din proiectul de îmbunătățire a lumii în care trăim. Iar oamenii de valoare au nevoie să simtă că iau parte la ceva măreț, că au un scop suprem, mai presus de bani, poziție sau putere.

Preocuparea majoră a oricărei companii ar trebui să fie slujirea comunității din care face parte și schimbarea în bine a mediului de afaceri. Noi, la UTILBEN, investim toată creativitatea, motivația și energia în acest scop. Afaceri făcute cu integritate și caracter. Iar viziunea noastră este ca 1 din 10 utilaje folosite în Europa să fie furnizat de UTILBEN, să construim o companie cu un impact global. Vrem să trăim o viață plină de semnificație și să creăm un mediu pozitiv de creștere și dezvoltare. Am reușit să creăm o companie grozavă, în care oamenii sunt implicați și pasionați, pentru că iubesc ceea ce fac!

 

2. Valorile fundamentale ale UTILBEN sunt cunoscute și puse în practică de fiecare super-erou

Acestea sunt: onestitate, promptitudine, dezvoltare personală și excelență. Onestitate însemnă că vom rezolva problemele apărute, chiar dacă asta înseamnă pierderi financiare pentru noi, astfel încât odată ce un client a cumpărat un utilaj de la noi, el să rămână partenerul nostru fidel timp de minimum 20 de ani. Promptitudine înseamnă că ne-am asumat să răspundem la cerințele clienților noștri de 10 ori mai repede decât competiția. Suntem focusați și eficienți. Dezvoltare înseamnă că investim în evoluția angajaților noștri, prin înființarea Academiei UTILBEN. Este un spațiu de lectură, unde fiecare coleg citește timp de 20 de minute pe zi cărți de dezvoltare personală, antreprenoriat și multe altele. Excelență înseamnă să depășim așteptările clienților noștri. Toată energia noastră este concentrată pe oferirea unor servicii excepționale!

Aceste valori fundamentale nu au fost și nu vor fi compromise vreodată în scopul realizării unor câștiguri financiare. Asta pentru că profitul nu reprezintă scopul suprem al acestei companii. Faptul că echipa UTILBEN este legată practic de aceste valori și le respectă întocmai creează un mediu de încredere, un mediu ideal de lucru!


 

 

3. Recrutarea unor oameni valoroși și de încredere care au potențial să devină super-eroi

Când recrutăm, la UTILBEN urmărim caracterul și valorile candidaților. Căutăm oameni onești și de încredere, oameni de cuvânt, care își respectă promisiunile. Considerăm că, în afaceri, cel mai important rol îl are caracterul. Cine ești este mult mai important decât ce știi să faci. Asta se învață. Experiența se capătă. Cel mai important este ca noii angajați să fie compatibili cu valorile și viziunea companiei.

Respectul și grija sunt esențiale în cultura UTILBEN. Astfel, fiecare angajat se simte apreciat și trăiește sentimentul de apartenență la ceva special. În plus, fiecare coleg este un super-erou și simte, cu adevărat, că face parte dintr-un grup de elită. Orice victorie obținută pentru companie este o „faptă eroică” și este tratată ca atare.

 

Pentru a realiza o viziune măreață, este nevoie de o echipă de super-eroi, care să fie perfect aliniată cu scopul, viziunea și valorile organizației. Este nevoie de pasiune și de punerea în valoare a abilităților fiecărui individ în raport cu responsabilitățile sale.


 

 

4. Crearea unui context de creștere și dezvoltare, în care oamenii buni să devină super-eroi

La UTILBEN, avem ingredientele secrete care ne permit să formăm super-eroi! Totul ține de dezvoltare personală, într-un cadru și ritm comun. Am învățat, la rândul nostru, să lucrăm alături de oameni talentați și să le oferim contextul cel mai potrivit lor, astfel încât să își atingă potențialul maxim.

Academia UTILBEN. Este locul unde poți să mergi în fiecare zi, în timpul programului, și să citești timp de 20 de minute cărți despre dezvoltare personală, antreprenoriat și multe alte lucruri care vor duce la creșterea ta. Astfel, vei deveni mai valoros și mai bun în tot ceea ce faci!

Academia de Leadership. Este un program de excelență adresat tuturor super-eroilor din echipa UTILBEN care vor să treacă la următorul nivel de performanță. Se derulează sub forma unor grupuri mastermind, care se întâlnesc și discută pe baza unor materiale studiate în prealabil. Este un context ideal de împărtășire a ideilor și experiențelor.

Antrenamentul lunii. În fiecare lună, alegem o zi care este dedicată învățării. Viața este un proces de învățare și considerăm că nu trebuie să ratăm nicio ocazie pentru a deveni mai buni. Iar creșterea individuală duce la dezvoltarea companiei.

 

Mens sana in corpore sano. Trebuie să avem grijă și de corpul nostru, nu doar de mintea noastră. Plecând de la această premisă, mergem săptămânal la înot și participăm la diferite competiții de echipă.


 

 

5. Super-eroii au nevoie de independență și de flexibilitate

Super-eroii sunt cei mai eficienți atunci când lucrează în echipe mici și sunt responsabili de un rezultat clar definit. Astfel, fiecare membru poate să își valorifice potențialul maxim. Abilitățile și calitățile individuale, precum și realizările, sunt mai vizibile și apreciate decât ar fi într-un grup numeros.

Dezvoltarea companiei se realizează prin rețeaua de „mici afaceri” care se dezvoltă autonom. Întreg sistemul UTILBEN se bazează pe echipe antreprenoriale compuse din 5-7 membri. Totuși, chiar dacă autoritatea și responsabilitățile sunt delegate către aceste mici departamente, asta nu înseamnă că ele nu sunt perfect aliniate cu valorile, misiunea și viziunea organizației.

UTILBEN se divide practic în seturi de rezultate clar definite, care cad în sarcina unor echipe puternice, responsabile cu livrarea acestor performanțe. Astfel, am creat un mediu de autonomie, descentralizat, care promovează libertatea și responsabilitatea. Totodată, lăsăm loc și pentru erori, pentru că, nu-i așa?, și din greșeli se-nvață!

 

Fiecare echipă se organizează așa cum vrea, atâta timp cât obiectivele sunt îndeplinite. Nu avem ședințe la 9 seara și nimeni nu o să te sune în concediu să lucrezi. Cu toții lucrăm responsabil și asumat. Punem accent pe organizare și pe planificarea eficientă a timpului de lucru.


 

 

6. Ne setăm obiective nerezonabile

Poate părea un paradox, însă simplul fapt de a-ți stabili obiective nerezonabile creează un mecanism puternic pentru stimularea progresului. Super-eroii au nevoie să fie provocați continuu, au nevoie de țeluri mărețe și îndrăznețe, care să producă un impact major.

O cultură a performanței de acest fel încurajează ieșirea din zona de confort. Iar, pentru a avea succes, orice organizație trebuie să fie cu cel puțin un pas înaintea schimbării. Obiectivele mărețe contribuie la unificarea eforturilor și creează un spirit de echipă formidabil!

 

O dată la 3 luni, fiecare echipă UTILBEN își stabilește un obiectiv greu de atins, pentru care este nevoie de un efort supraomenesc și, de ce nu?, de puțin noroc! Astfel, atingerea acestui obiectiv ne face să ne simțim cu adevărat speciali și să conștientizăm că suntem cei mai buni!


 

 

7. Întâlniri de planificare și prioritizare

Pentru a fi cu adevărat performant, este nevoie de un sistem de aliniere a obiectivelor, care să țină fiecare super-erou pe drumul cel bun. Suntem orientați către succes și focusați pentru a ne atinge țelul.

Întâlnirea zilnică. În fiecare dimineață, super-eroii participă la o întâlnire de maximum 15 minute, ținută în cadrul echipei de care aparțin. Scopul acestei scurte ședințe este de a stabili prioritățile împreună și de a face ca lucrurile să meargă în aceeași direcție.

Întâlnirea lunară. Ne întâlnim o dată la 30 de zile și planificăm luna următoare. Scopul acestei ședințe este de a evalua luna care a trecut și de a ne asigura că suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele trimestriale.

 

Întâlnirea trimestrială. O dată la 3 luni, ne întâlnim pentru a pune la punct următoarele 90 de zile. Analizăm ultimul trimestru și pregătim etapa viitoare. La UTILBEN, suntem părți ale unui întreg, iar reușitele se măsoară prin unitatea grupului!

 


 

8. Celebrarea victoriilor

La UTILBEN, muncim din greu și ne distrăm pe măsură! Pentru că apreciem eforturile fiecărui super-erou și reușitele echipei, credem în proverbul „După muncă, și răsplată.” Așa că recompensăm atingerea obiectivelor trimestriale cu o ieșire la cabană, însoțită de diferite activități, menite să întărească echipa și să asigure succesul conlucrării.

 

9. Obiceiuri și tradiții

Zile de naștere. Suntem fericiți că facem parte dintr-o nouă familie. Familia UTILBEN. Ne sărbătorim zilele de naștere alături de ceilalți super-eroi, cântăm împreună un voios „La mulți ani!” și ne delectăm cu o prăjitură delicioasă!

Evenimente deosebite. Sărbătorim împreună ocaziile importante din viața colegilor noștri, cum ar fi căsătoria sau nașterea unui copil.

Recunoașterea performanței. La sfârșit de an, super-eroii din familia UTILBEN primesc aprecierea eforturilor depuse și sunt premiați pentru performanțele atinse.

 

Ziua Recunoștinței. Este petrecerea anuală a companiei, cel mai bun prilej în care ne putem manifesta recunoștința pentru tot ce avem. Sărbătorim împreună reușitele și profităm de oportunitatea de a dărui. Fiecare super-erou are ocazia de a face o donație către o cauză caritabilă sau organizație de profil.

Ziua companiei. Este momentul în care îi sărbătorim pe cei mai loiali și pe cei mai fideli super-eroi și le răsplătim contribuția adusă la dezvoltarea UTILBEN, de-a lungul anilor. Este ziua în care declarăm sus și tare cine suntem, de unde venim și încotro ne îndreptăm ca organizație.

Ziua Pasionaților de Utilaje. Este un eveniment special gândit și pus în scenă de super-eroii de la UTILBEN pentru toți antreprenorii, constructorii și fermierii, pentru toți fanii echipamentelor performante care ne fac munca și viața mai ușoare, un eveniment dedicat cunoscătorilor și tehnicienilor. Organizăm forumuri de discuții, o licitație de utilaje și demonstrații cu echipamente.

Raport de integritate. La finalul fiecărui an, tragem linie și evaluăm modul în care am contribuit la misiunea, viziunea și valorile companiei. Stabilim ce am făcut bine și ce nu. Întocmim un raport public și îl transmitem tuturor, în cel mai transparent mod. Pe blogul UTILBEN.

 

Știrile UTILBEN. Pentru că suntem niște super-eroi și zilnic facem lucruri interesante, alcătuim un scurt și captivant buletin de știri, care are rolul de a ne ține la curent cu tot ce se întâmplă în companie. Ne cunoaștem noii colegi sau aflăm despre performanțele super-eroilor UTILBEN.

 


 

10. Contribuție și voluntariat

Super-eroii simt nevoia să contribuie la ceva semnificativ, cu un impact pozitiv asupra comunității. Pur și simplu, vor să facă lumea mai bună! Așadar, nu ratăm nicio ocazie de a ne implica în proiecte de voluntariat sau de a ajuta diferite organizații caritabile. Am colaborat cu Asociația Preventis, Casa Filip, Via Transilvanica și Let’s Do It Romania.


 

Acestea sunt fundamentele esențiale ale culturii organizaționale UTILBEN. Rezultatele sunt creștere și performanță. Aceasta a fost calea pe care am urmat-o pentru a ajunge lideri în industria utilajelor din România.

Am demonstrat că putem face performanță cu oameni tineri și fără a pune neapărat accentul pe experiență. Ce contează este caracterul. Acești oameni talentați și valoroși s-au dezvoltat personal în cadrul organizației UTILBEN și au devenit adevărați super-eroi!

 

Suntem mereu în căutare de oameni buni, care au potențialul de a deveni super-eroi. Așadar, dacă vrei mai mult decât un loc de muncă, fă pasul către echipa UTILBEN!


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )