campaign-notification campaign-notification

Diagnoza unui Incarcator Telescopic Manitou

Publicat de Utilben04/08/2020

diagnoză utilaje, revizie utilaje, diagnoza încărcător telescopic, telescopic Manitou, telescopice Manitou, utilaje Manitou, diagnoza Manitou

Cum poți realiza diagnoza pentru un încărcător telescopic Manitou? În articolul nostru îți explicăm toți pașii care trebuie urmați pentru a face diagnoza unui telescopic Manitou.

Încărcătoarele telescopice Manitou se numără printre cele mai versatile și performante utilaje pentru agricultură, Manitou fiind cunoscut drept unul dintre principalii producători de echipamente pentru aplicații de ridicare și manipulare.

Cu toate acestea, chiar și utilajele unuia dintre liderii mondiali din această industrie pot suferi defecțiuni, iar, pentru a le putea preveni sau observa, vom avea nevoie de o diagnoză cuprinzătoare.

În acest articol vă prezentăm pas cu pas procesul de diagnoză pentru încărcătoarele telescopice Manitou.

Veți afla din următoarele rânduri toate detaliile de care aveți nevoie pentru a realiza corect diagnoza pentru un telescopic Manitou și, astfel, vă veți putea folosi utilajul timp îndelungat și veți evita o multitudine de riscuri.

 

Aceste încărcătoare telescopice sunt echipate cu motoare Perkins. Pentru a începe diagnoza, veți deschide capota motorului și veți accesa mufa de diagnoză pentru motor. Ulterior, este necesar să îndepărtați capacul de protecție, prin răsucire spre stânga. Introduceți conectorul cablului de diagnoză în mufa de diagnoză și rotiți până obțineți conectarea. Trebuie să asigurați conexiunea utilizând mecanismul de blocare a cablului, pe care îl rotiți spre dreapta.

Iar acum așezați laptopul de diagnoză într-un loc stabil și conectați mufa USB. Accesați programul dedicat de diagnoză și dați un click pe iconița „connect”. Pentru diagnoză, contactul utilajului trebuie să fie pus. 

Vă recomandăm să verificați acest aspect, deoarece procedura poate începe doar în momentul în care indicatorul luminos aferent comenzii „power” este funcțional. Procesul de conectare începe atunci când indicatorul luminos aferent comenzii „J1939” funcționează intermitent.

Calculatorul de motor poate fi accesat în momentul în care programul de diagnoză afișează informația că procesul de conectare este realizat. Așteptați câteva clipe, până ce istoricul utilajului este descărcat automat în programul de diagnoză. În timpul descărcării de informații, sunt afișate detalii despre utilaj, între care versiunea motorului, în acest caz, un motor Perkins 854 E. Dați un click pe iconița „product status report”, iar programul de diagnoză va deschide o fereastră nouă, care conține informații detaliate despre motor. Selectați toate specificațiile afișate, accesați opțiunea „create report” și descărcați informațiile respective. Dați un click pe comanda „save as” și alegeți locul unde doriți să salvați informațiile. Sunt salvate automat ora și data reviziei, precum și seria motorului.

Verificați dacă sunt coduri active, printr-un click pe iconița „active diagnostics codes”. Dacă nu există coduri active, înseamnă că motorul funcționează la parametri optimi și nu există nicio defecțiune care să fie activă în timp real. Un senzor de temperatură, un senzor de presiune sunt astfel de indicatori, care trădează o defecțiune.

Verificați dacă sunt coduri înregistrate, printr-un click pe iconița „logged diagnostics codes”. Dacă nici acolo nu sunt informații, înseamnă că utilajul respectiv nu a avut defecțiuni la motor.

Verificați dacă sunt evenimente înregistrate, printr-un click pe iconița „logged event codes”. Dacă nu sunt valori care depășesc intervalul normal, înseamnă că motorul utilajului nu a fost suprasolicitat și funcționează la parametri optimi.

Printr-un click pe iconița „status tool”, verificați datele stocate în timp, grație unui meniu complex, care conține categorii de informații și subcategorii. La rubrica „general data”, de exemplu, aflați informații, printre altele, despre temperatura motorului.

Totodată, nu ar strica să verificați integritatea fizică a componentelor, între care: filtru de particule, senzor de temperatură poziționat înainte de catalizator și un alt senzor de temperatură poziționat după catalizator, la intrarea în filtrul de particule, și un senzor de presiune diferențială.

Cu un click pe rubrica „diesel particulate filter”, verificați starea filtrului de particule. În cazul de față, programul de diagnoză indică o cantitate de 28 de grame de cenușă, ceea ce înseamnă că filtrul de particule funcționează normal.

La rubrica „general data”, programul de diagnoză vă indică turația motorului în timp real. Accesați opțiunea „status grup 2” și verificați presiunea la intrare a aerului, prin mărirea turației motorului. Valorile indicate cresc în funcție de accelerație, ceea ce înseamnă că motorul funcționează normal.

La rubrica „engine temperatures”, verificați valorile de temperatură înregistrate în motor, iar la „engine pressures”, verificați presiunea în motor. În situația în care programul de diagnoză depistează defecțiuni, vă notifică prin comanda „active codes” sau „active events”. Programul de diagnoză respectiv afișează informațiile în unități de măsură în sistem imperial, însă ideal ar fi sistemul metric. Oricum ar fi, puteți face conversia unităților de măsură folosind o aplicație pe smartphone sau cu ajutorul internetului.

Rubrica „throttle” arată gradul de apăsare a pedalei de accelerație și indică dacă motorul este la ralanti sau nu. Rubrica „lamps and outputs” vă permite să verificați starea indicatorilor de bord și a luminilor de lucru. Puteți să testați motorul, prin accesarea rubricii „diagnostics” și, apoi, a subcategoriei „diagnostic tests”.

Subcategoria „fuel rail pressure test” vă permite să rulați un test de presiune pe sistemul de injecție, prin selectarea opțiunii „start” și confirmarea deciziei. Turația motorului ajunge, treptat, la o mie de rotații pe minut.

Accesați iconița „status tool”, apoi rubrica „diagnostics” și subcategoria „diagnostic tests” și selectați din nou „fuel rail pressure test”. Verificați presiunea pe sistemul de injecție, prin selectarea opțiunii „start” și confirmarea deciziei. Turația motorului ajunge automat la o mie de rotații pe minut, iar presiunea combustibilului ajunge, tot în mod autonom, la 1.500 de bari. Dacă testul se încheie cu succes și programul de diagnoză emite informația „test completed successfully”, înseamnă că utilajul funcționează normal și nu sunt probleme la sistemul de injecție.

Dacă sistemul de injecție este defect, programul de diagnoză va afișa un cod de eroare și nu informația „service test complete”.

Diagnoza este încheiată și puteți deconecta laptopul.

Utilajul este în perfectă stare de funcționare!

 

Aceștia au fost pașii pe care vă recomandăm să-i urmați atunci când realizați diagnoza pentru un încărcător telescopic Manitou. 

 

 


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )