campaign-notification campaign-notification

Promovarea unei afaceri în domeniul agricol

Publicat de Utilben16/07/2020

promovare afacere, marketing agricultură, fermă profitabilă, cum promovez ferma, agricultori, marketing pentru agricultori

Cum îți poți promova afacerea în dimeniul agriculturii? Fie că îți creezi un website, construiești și menții diverse pagini de social media sau participi la un eveniment de profil, promovarea fermei îți va asigura profitabilitatea fermei.

Să presupunem că, în sfârșit, ți-ai deschis ferma la care visai. Ai muncit enorm și ai reușit. Ai propria ta afacere și ești mândru de strădania ta. Ai o bucată vastă de pământ roditor, ai cumpărat cele mai performante utilaje și unelte, ai ajutoarele potrivite și ești gata să culegi roadele muncii tale. Să presupunem că ai strâns și prima recoltă sau ai o turmă mare de vaci și vrei să intri pe piața de lactate. Nu ți se pare, totuși, că lipsește ceva?

În ziua de azi, să ai un produs bun sau să prestezi un serviciu de calitate nu îți garantează automat succesul în afaceri. Pe lângă investiții, cunoștințele necesare și personalul specializat, ai nevoie de promovare.

Strategiile de promovare sunt esențiale pentru bunul mers al unei afaceri.

Indiferent de domeniu, nu doar în agricultură. Trebuie să te diferențiezi de concurență și să ai o abordare diferită, dacă vrei să devii competitiv și să prosperi.

 

Promovarea unei afaceri în domeniul agricol

Trebuie să identifici cele mai bune modalități de a te face cunoscut. Tocmai de aceea, adineauri vorbeam de strategie. Pornește de la publicul țintă, de la clientul la care vrei să ajungă produsele tale. Consumatorul final trebuie să stea în fruntea oricărui proces decizional. Vezi care sunt dorințele și, mai ales, nevoile lui. Apoi, în funcție de asta, creează produsul sau serviciul perfect pentru el.

 

Rețelele sociale sau social media

Nu te poți delimita de această paradigmă, chiar dacă nu ești un fan al YouTube, Facebook, Instagram, Twitter sau Pinterest. Iar lista poate continua. Trebuie să te conectezi cu un număr cât mai mare de potențiali clienți, iar pe majoritatea îi găsești în mediul online. Conectează-te cu oamenii din regiunea în care te afli, apoi extinde-te la nivel național. Nu spunem că trebuie să îți creezi conturi pe toate aceste rețele, pentru că ți-ar lua toată ziua să le administrezi eficient. Dar nu ar strica să postezi câteva fotografii sau clipuri video despre activitatea ta zilnică.

Dacă te-ai înscris într-o asociație de producători sau cooperativă și produsele tale ajung direct pe masa consumatorului final, ar fi un mare avantaj dacă acesta ți-ar cunoaște povestea și ar afla de unde vin produsele pe care le îndrăgește. Cum ar putea un client să afle aceste informații mai ușor, dacă nu cu ajutorul rețelelor sociale? Poți crea legături puternice și te poți promova rapid și, poate cel mai important, absolut gratuit!

Dacă vrei să ai o abordare mai oficială asupra afacerii tale, un profil de business pe platforma LinkedIn te va diferenția, cu siguranță, de competitori. Dacă nu ai experiență în acest domeniu, poți apela la ajutorul copiilor sau o rudă pricepută în ale tehnologiei. Operațiunea necesită un efort mai mare la început, dar, odată cu trecerea timpului, te vei deprinde și cu activitatea online. Toate aceste platforme de socializare îți oferă și componenta de mesagerie, ceea ce înseamnă că poți să intri în contact nemijlocit cu oricine, de la clienți, la viitori parteneri de afaceri.

Un website este varianta cea mai la îndemână de prezentare a afacerii tale. Pe site-ul personal, poți încărca materiale scrise, fotografii și filmulețe din care să reiasă povestea fermei tale. Poți crea o categorie de produse, cu vânzare directă prin intermediul site-ului. În plus, oricine dă o căutare pe Google, te va găsi imediat. Este important să fii accesibil și deschis. O pagină de internet proprie vine în completarea prezenței pe rețelele sociale și îți oferă o notă de seriozitate și alinierea la standardele secolului XXI. Dacă vrei ca site-ul tău să fie profesional și ușor de administrat, cel mai bine este să apelezi la o firmă specializată, care să îți ofere și o instruire de bază în domeniu.

 

Relaționarea cu ceilalți membri din domeniu este bine-venită și poate fi obținută cu ușurință, dacă participi la evenimente de profil. Indagra, Agraria sau Ziua Pasionaților de Utilaje (ZPU) sunt doar câteva evenimente anuale de la care nu ar trebui să lipsești. Poți intra în contact cu specialiști în domeniu, să afli informații despre ultimele tehnologii și să te pui la curent cu cele mai performante modele de utilaje. Toate reprezintă o ocazie numai bună de a-ți promova afacerea, așa că nu ar fi rău să ai niște cărți de vizită la purtător!

Cu toții tindem spre digitalizare, dar asta nu înseamnă că marketing-ul tradițional trebuie ignorat. Nu totul se rezumă la mediul online. Cu siguranță, ai clienți care preferă broșurile sau cataloagele. Contactează o imprimerie și distribuie informații despre ferma ta și prin metoda clasică de promovare. Poți plasa pliante în cutii poștale sau le poți împărți la evenimentele de profil de care am vorbit mai devreme.

Reclama este cheia vânzării, se spune. Reclama o poți face în foarte multe moduri. Prin bannere amplasate în puncte cheie din orașul unde ai ferma sau chiar în toată țara, prin reclame în ziare, la radio sau TV. Toate acestea reprezintă, fără îndoială, o investiție suplimentară serioasă, dar te asigurăm că rezultatele pozitive nu vor întârzia să apară!


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )