Top 10 caracteristici esențiale ale unui vânzător de succes

Publicat de 06/11/2020

succes în vânzări, vânzător de succes, agent de vânzări de succes, vânzător bun. vânzători de succes

Cum devii excelent în vânzări? Ce artibute e nevoie să deții? Îți prezentăm 10 caracteristici ale unui vânzător de succes.

Care sunt caracteristicile esențiale ale unui bun vânzător?

Ce anume îți place la un vânzător? De ce alegi să cumperi de la o anumită persoană?

Ar putea să fie ospitalitatea, faptul că știe să vorbească frumos, să stabilească relații, pasiunea, carisma, atitudinea pozitivă, încrederea.

Care sunt acele atribute care îl ajută pe un vânzător să obțină cele mai bune rezultate în domeniul său de activitate? De ce unii oameni reușesc să obțină rezultate de zeci de ori mai mari în vânzări decât colegii lor, în același context? Aceste atribute se pot învăța, sau mai degrabă te naști cu ele? Cum poți ajunge să excelezi în vânzări?



Vom prezenta în continuare top 10 caracteristici esențiale pe care orice bun vânzător ar trebui să le aibă:

 


Încrederea oamenilor este fundamentul vânzărilor. Caracterul face posibilă încrederea oamenilor, iar încredere face posibilă vânzarea. În afaceri totul se reduce la încredere: încrederea pe care o oferi este încrederea pe care o primești. Clienții vor sa lucreze cu vânzători integri, de caracter, care au valori și principii sănătoase.

Un vânzător bun este un om de caracter care spune întotdeauna adevărul, este onest, cinstit, transparent și corect. Credem că se pot face afaceri corecte și de succes în România! Chiar dacă este provocator și greu, credem că putem face vânzări și fără corupție și șpagă.

Pentru a face vânzări de succes este nevoie de încredere deoarece afacerile sunt în final relații personale de la om la om. Încrederea este fundamentul de care avem nevoie că să construim afaceri durabile și de succes. 

 

 

Focalizarea pe rezultat. Un vânzător bun începe cu finalul în minte, se gândește ce vrea să obțină și unde vrea să ajungă încă de la început. Vânzătorii buni sunt orientați pe rezultatul final și sunt disciplinați în îndeplinirea obiectivelor. Își stabilesc obiective mari pe care le duc la îndeplinire și aceasta le aduce satisfacție.

Succesul necesită claritate asupra rezultatelor și apoi multă muncă susținută, răbdare și determinare pentru a reuși. Îți oferă satisfacția enormă să vezi cum o discuție inițială cu un client se transformă și poate să devină o tranzacție. Pentru rezultate durabile e nevoie de prioritizare, focusare și claritate. Doar atunci când știi cum arată rezultatul final, poți să prioritizezi foarte bine. Vânzătorii cei mai buni își plănuiesc foarte bine ziua, își cunosc prioritățile și se ocupă de ce este cel mai important prima dată.

Munca este ingredientul fundamental în orice vânzare, fără muncă nu pot fi atinse rezultatele dorite. Un vânzător bun caută întotdeauna soluții în loc de scuze. Mentalitatea de învingători îi ajută pe cei mai buni oameni de vânzări să treacă peste scuze și să găsească soluții la provocările cu care ne confruntă în fiecare zi. Această mentalitate îi ajutată să atingă rezultatele mult dorite și să facă performanță în vânzări.

Vânzătorii cu cele mai bune rezultate sunt oameni harnici, responsabili, proactivi, disciplinați, cu o atitudine pozitivă care nu apelează la scuze, ci fac tot ce trebuie pentru a livra rezultatele de care echipa are nevoie.

 

 

Ascultare activă și empatie. A deveni buni ascultători activi în vânzări înseamnă să ne îmbunătățim productivitatea, să ne dezvoltăm puterea de influență, de persuasiune și de negociere. Mai mult, trebuie să putem evita conflictele și neînțelegerile. 

În vânzări este util să fim empatici și să înțelegem emoțiile partenerilor cu care comunicăm, astfel încât să putem calma discuția atunci când este nevoie să utilizăm, pe lângă argumentele raționale, și argumente emoționale. Comunicarea empatică presupune a da celuilalt sentimentul că este ascultat și că gândurile și trăirile sale sunt înțelese. Comunicarea empatică ne ajută să ne creăm relații sănătoase cu ceilalți, să renunțăm la prejudecăți și să devenim mai conștienți de acțiunile noastre.

Scopul este de a asculta cu adevărat ceea ce ne spune celălalt. Asta înseamnă să lăsăm la o parte gândurile și comportamentele noastre și să ne concentrăm în mod real pe mesaj. Să punem întrebări pentru clarificări, să reflectăm, să parafrazăm pentru a ne asigura că înțelegem corect mesajul. Când comunicăm empatic, pe lângă transmiterea de informații, comunicăm și emoții, sentimente și conectăm direct cu partea din creier care influențează luarea deciziilor.

Vânzătorii buni sunt ancorați pe deplin în conversație și își concentrează atenția asupra tuturor celor spuse de interlocutor. Pentru o comunicare empatică, este recomandat să fim în mod real receptivi la ceea ce are să ne spună celălalt, să nu ne grăbim să facem presupuneri, adesea greșite și nici să oferim sfaturi sau sugestii, până când nu ascultăm tot.

 

 

Adaptabilitatea reprezintă abilitatea de a face față provocărilor, refuzurilor și de a schimba strategia atunci când lucrurile nu merg conform planului. Vânzătorii experimentați se adaptează rapid la noul context, nu se vor plânge de eșecuri, recunosc situația, învață din greșeli și apoi continuă mai departe.

Vânzătorii buni privesc greșelile și eșecurile precum lecții din care se învață ceva și oportunități de dezvoltare. Au o imagine pozitivă a viitorului, au obiective clare și dorința de a atinge aceste obiective. Investesc timpul și energia lor pentru a modifica lucrurile asupra cărora au control.

Oameni buni din vânzări sunt deschiși către nou și au disponibilitate la schimbare. Sunt flexibili pe termen scurt dar rămân consecvenți cu viziunea, valorile și principiile pe termen lung. Pentru a supraviețui, este nevoie să ne adaptăm constant la situații neobișnuite cu care nu suntem familiari. Vânzătorii buni sunt pregătiți să facă tot ceea ce este necesar pentru a-și îndeplini obiectivele și rezultatele.

Orice proces de vânzare implică schimbare, ceea ce înseamnă provocare și ieșire din zona de confort. Pentru a putea face față provocărilor din vânzări este important să fim adaptabili, altfel riscăm să devenim rigizi, să ne frustrăm și să renunțăm.

 

 

Inițiativa este procesul prin care o idee este transformată în realitate. Avem nevoie de multă inițiativă pentru a concretiza o vânzare. Inițiativa implică planul, propunerea, organizarea și începerea unei acțiuni de către un vânzător.

Vânzătorii experimentați sunt cei care preiau inițiativa și nu așteaptă să li se spună ce este de făcut, deoarece identifică nevoia din timp și vin cu propuneri concrete și planuri de acțiune. Capacitatea de a pune în practică un plan de acțiune este esențială pentru un bun vânzător care își dorește sa facă performanță în industria lui. Fiecare companie își dorește vânzători care vin cu inițiativă, propuneri și care își asumă responsabilitatea pentru rezultate.

Vânzătorii buni preiau inițiativa în acțiune, implementare, relații, comunicare. Dacă vrei ca oamenii să te placă, ia tu inițiativa, fi tu primul care inițiază discuția. Vânzările sunt în primul rând despre relații umane. Învață să conectezi cu oamenii și învață să te faci plăcut.

Un vânzător excepțional crește într-un mediu sănătos care promovează inițiativa și respectul pentru inițiativa individuală. Acest mediu îi lasă loc și pentru greșeli, erorile nefiind pedepsite automat. Toleranța față de greșelile fără intenție, care nu încalcă valorile fundamentale ale companiei, promovează inițiativa și creativitatea.

 

 

Creștere și dezvoltare. Un vânzător bun înțelege că dezvoltarea personală are impact în primul rând asupra rezultatelor profesionale, dar și asupra calității vieții, a relațiilor, a sănătății, carierei și nivelului de spiritualitate. Astfel un om bun în vânzări este pasionat de creștere și transformare în scopul de a-și atinge potențialul maxim în viață.

Fiecare vânzător bun își dorește să fie în topul vânzărilor și să devină un lider în industria lui pentru a fi recunoscut și apreciat. Avem daruri și abilități unice, însă este nevoie de muncă, disciplină, dedicare și tehnici de dezvoltare personală pentru a elibera acest potențial.

Stabilește zonele importante în care vrei să-ți te dezvolți în vânzări, fă-ți o autoevaluare. Identifică ce trebuie să schimbi în abordarea ta, în comportamentul tău, în atitudinea ta, astfel încât să îmbunătățești rezultatele. Realizează un plan de acțiune prin care schimbarea să devină posibilă și apoi ține-te de acel plan. Obiceiurile zilnice fac diferența.

Vânzătorii buni învață continuu lucruri noi, își perfecționează permanent punctele forte și talentele. Au un proces de învățare și evoluției continuă.

 

 

Disciplina este abilitatea care îi ajută pe cei mai buni dintre vânzători să facă munca de vânzări, indiferent de starea lor emoțională. Disciplina îi ajută pe vânzători să ia decizii conștiente și le oferă garanția că ceea ce au început vor și duce la bun sfârșit. Vânzători cu cele mai bune rezultate acționează în funcție de ceea ce cred că e corect și fac ceea ce este aliniat cu obiectivele și valorile lor.  

Adevărul este că nu e ușor sa ajungi bun în vânzări. Este nevoie de muncă și perseverență, începând de la felul în care gândim, obiceiurile pe care le avem și principiile și valorile care ne definesc caracterul. Vânzătorii buni reușesc să-și atingă scopurile, rezultatele și să-și depășească obiectivele nerezonabile cu ajutorul autodisciplinei. Învăță cum să își dezvolte potențialul practicând disciplina în fiecare aspect al vieții, incluzând stabilirea țelurilor, construirea caracterului, asumarea responsabilității, dezvoltarea curajului.

Doar oameni care găsesc în ei curajul de a face față oricăror provocări și dificultăți au șansa să devină experți în vânzări. Pe măsură ce începi să faci progrese în vânzări, încrederea și curajul tău vor crește, iar după ele va crește și disciplina.

 

 

În vânzări e nevoie să dezvolți relații puternice. Un vânzător bun știe cum să conecteze bine cu oamenii și să construiască relații trainice. Vânzările înseamnă, în final, relații de la om la om. Vânzătorii adevărați știu să arate celor din jur că îi respectă, că le pasă și că le vor binele.

Vânzătorii buni știu întotdeauna să-și facă simțită prezența sau absența la un eveniment, ei atrag oamenii de parcă ar fi un magnet. Cei din jur îi consideră persoane inteligente, impresionante, le ascultă sfaturile și îi urmează în ceea ce fac, le simt lipsa când nu sunt lângă ei sau se bucură sincer de prezența lor.

Relațiile puternice duc la rezultate extraordinare. Avem rezultate extraordinare în vânzări atunci când cu adevărat ne pasă de oameni, îi apreciem pentru ceea ce fac și îi iubim. Avem nevoie să conectăm cu oamenii individual, vrem să le cunoaștem povestea, visele și unicitatea. Vânzătorii buni arată un interes real pentru ceilalți. Sunt autentici și dezvoltă un interes autentic față de alți oameni prin faptul ca pun întrebări și sunt curioși în legătură cu răspunsurile. 

Vânzătorii buni se fac instantaneu plăcuți, orice ar face sau ar spune. Această carismă, le oferă beneficii evidente și un atu în raport cu ceilalți și cu persoanele cu care relaționează. Îi caracterizează o încredere mare în propriile valori și forțe și o ambiție să-și atingă scopurile propuse.

 

 

Reziliența îi ajută pe oamenii de vânzări să facă față într-un mod sănătos schimbărilor, obstacolelor și situațiilor de presiune care pot apărea. În vânzări trebuie să poți face față cu bine stresului, și situațiilor tot mai frecvente de criză. De aceea reziliența este o caracteristică esențială a tuturor celor care vor să facă performanță durabilă în vânzări. 

Vânzările nu sunt un domeniu ușor, ai nevoie să depășești multe refuzuri și dificultăți în viața de zi cu zi. În vânzări ai de muncit din greu ca să-ți atingi obiectivele, și vei fi de multe ori dezamăgit. De aceea este necesar să te poți ridica atunci când ai căzut și să nu renunți, oricât de greu ar fi. Mentalitatea de învingători presupune să fii disciplinat, harnic, muncitor, să fi dispus să-ți depășești limitele dincolo de situația actuală.

Pentru a fi rezilienți în vânzări, este nevoie să fim în formă fizică, mentală și spirituală sănătoasă, indiferent de schimbările care apar în jur. Această înseamnă că e nevoie să ne hrănim sănătos, să dormim bine, să avem relații sănătoase cu cei din jur și să contribuim la ceva semnificativ care să ne dea motivație și energie. Puterea perseverenței vine din acțiunile mici pe care le facem zi de zi, puțin câte puțin, pe termen lung.

Managementul stresului și energiei sunt importante pentru de a reduce rezultatele negative provocate de presiunea din vânzări, acționând la nivel fizic, emoțional și cognitiv. Vânzătorii buni cu experiență adoptă un stil de viață rezilient. Ei înțeleg că succesul nu este o destinație, ci o călătorie. E nevoie de multă muncă, consecvență și curaj. Reușita depinde de atitudinea pe care o afișăm atunci când lucrurile nu ies așa cum ne-am dori.

 

 

Ospitalitatea în vânzări se referă la cât de bine ne tratăm clienții astfel încât ei să fie foarte mulțumiți și satisfăcuți că au făcut afaceri cu noi și să rămână clienții noștri pentru o perioadă îndelungată de timp. Excelența în vânzări înseamnă să ai standarde înalte în servire a clienților, de la informațiile prezentate la cum discutăm cu ei la telefon, cum îi facem pe clienți să se simtă, cum le facem ziua mai bună, cum îi ajutăm cu informațiile de care au nevoie. 

Pentru a depăși nevoile clienților, e nevoie să cunoaștem principalele nevoi ale clienților noștri și să excelăm în furnizarea soluțiilor pe care le doresc aceștia. E nevoie să ne asigurăm că produsele și serviciile noastre nu au defecte, să respectăm promisiunile și să rămânem alături de clienți ca să le rezolvăm toate problemele cu care se confruntă.

Cei mai buni oameni din vânzări au o relație foarte apropiată cu clienții lor. Nu vor să le dea răgazul să poată evalua alte oferte de la concurență. Sunt dedicați celor mai înalte standarde de excelență. Își doresc să fie cei mai buni în domeniul lor, la satisfacția clienților, mai buni decât toți competitorii lor, de aceea vor să facă totul cu excelență.

Depășirea așteptărilor clienților este condiția necesară pentru orice om din vânzări pentru a ajunge în topul vânzărilor și a se asigura că va face parte din organizație în următorii ani.

 

Ti-am prezentat top 10 caracteristici esențiale pe care orice bun vânzător ar trebui să le aibă!

Am vorbit despre atributele fundamentale care îl ajută pe un vânzător să obțină cele mai bune rezultate în vânzări. Dezvoltând aceste atribute poți ajunge să excelezi în vânzări.

Am învățat vânzările în cadrul UTILBEN, companie aflată în topul vânzărilor de utilaje în România, grație unui model de a face afaceri bazat pe integritate și caracter. 

Scopul nostru este să contribuim la o schimbare majoră a mediului de afaceri din România, prin puterea exemplului. Viziunea noastră este ca 1 din 10 utilaje din Europa să fie furnizat de UTILBEN. Misiunea noastră este ca angajații noștri să își atingă potențialul maxim, să devină adevărați super-eroi, prin crearea unui mediu propice de creștere și dezvoltare personală.

Suntem mereu în căutare de oameni buni, care au potențialul de a deveni super-eroi. Așadar, dacă vrei mai mult decât un loc de muncă, fă pasul către echipa UTILBEN!

Află mai multe de pe site-ul nostru: https://www.utilben.ro/careers

Care sunt caracteristicile esențiale ale unui bun vânzător din punctul tău de vede? Așteptăm cu interes comentariile tale.


Ruben Marian

CEO și fondator al companiei data-driven UTILBEN


Contacteaza-ne

Sunt de acord ca datele mele să fie păstrate în baza de date. Consultă termenii și condițiile! Termeni si Conditii

Comentarii 0 Comentarii

( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )