6 sfaturi pentru producatorii mici si mijlocii pentru a reusi in domeniu

Publicat de 10/12/2018

6 sfaturi pentru producatorii mici si mijlocii pentru a reusi in domeniu


Trimite-le prietenilor acest articol!


Din punct de vedere istoric, unul dintre sectoarele economiei care are o mare relevanta in Romania este agrobusiness-ul.

            Romania este o tara abundenta in resurse de apa, are un climat favorabil pentru agricultura, cu soare in cea mai mare parte a anului si o mare parte a pamantului putand sa fie arabil.

            In present, majoritatea produselor alimantare sunt importate din alte tari, insa producatorii mici si mijlocii ar putea juca un rol important in alimentarea pietelor de fructi si legume din Romania, dar acestia se confrunta cu tot felul de provocari pentru  a-si mentine afacerile profitabile.

            Exista totusi cateva stretegii pe care producatorii mici le pot utiliza pentru a-si spoti succesul si pentru a=si face afacerea sa creasca exponential. Daca doriti sa stiti care sunt aceste strategii si cum le puteti aplica in facerile dvs., cititi in continuare acest articol.

 

Importanta producatorilor mici si mijlocii in Romania

            In Romania, conform Institutului National de Statistica in 2016 se importau 14,1% din legumele si 35,7% din furctele de pe piata, cee ace inseamana ca un procent mare ramane produselor Romanesti.

            In utilimi ani au aparut tot felul de campanii care sa sustina agricultura romaneasca, astfel gasirea unui furnizor care sa iti preia marfa fiind mult mai usora, insa totusi mai este de lucrat la pretul acestora.

In ceea ce urmeaza va prezenta cateva strategii pentru a va tine afacerea profitabila

6 sfaturi pentru producatorii mici si mijlocii pentru a reusi in domeniu:

1.     Stiti cee ace plantati si cum sa o comercializati

De regula micii producatori agricoli urmeaza o traditie, fie ca face parte dintr-o familie de agricultori, fie ca locuieste intr-o regiune cu o puternica traditie Agricola. In felul acesta, de obicei, acesti producatori dezvolta produsele traditionale cu care sunt familiarizati si a caruia nevoie este inteleasa destul de bine.

 

Cu toate acestea, atunci cand alegeti ce sa plantati, este important sa va intrebati daca acest soi este cu adevarat cel mai bun pentru afacerea dvs. Ar trebui luate in considerare in orice moment aspect precum caracteristicile solului si climatului , profitabilitatea culturilor, ritmul de plantare si cererea de pe piata, chiar daca acesta inseamna ca nu mai tinem cont de traditie.

2.     Analiza pieței interne și evaluarea șanselor de export

Adesea, problema cea mai mare cu care se confrunta producatorii mici, este cea de a-si vinde produsele intern.

Cu toate acestea putem vedea o schimbare a culturii alimentare in Romania in ceea ce priveste alimentatia BIO, multi romani incep sa nu mai aibe incredere In fructele si legumele imporate, preferand cele romanesti.

O alta posibilitate, o reprezinta pietele externe, aceasta fiind o sursa destul de profitabila. In Europa, multe tari s-au orientat spre consumul produselor BIO, astfel micul producator poate sa obtina avantajele marilor afaceri agroalimantare, cu produse mai atent cultivate.

3.     Îmbunătățiți abilitățile manageriale

Astpectele corespunzatoare ale managmenului afacerii dvs, joaca un rol important in sustinerea afacerii pe termen lung, dar mai ales profitabila.

Cum poti influenta afacerea prin decizii manageriale bune?

Sunt cateva decizii pe care le puteti  lua cu privire la: eficientizarea costurilor, la alegerea unor furnizori de incredere, alegerea unor piete de desfacere profitabile, dar si la produsul finit pe care il puneti pe piata.

Aici intervin produsele procesate, valoarea produselor procesate (gem, dulceata, sirop, uleiuri), fiind mult mai mare.

 

4.     Investiti in parteneriate strategice

 

Asa cum spuneam la deciziile manageriale de parteneriate cu furnizori de incredere, cautarea unor parteneriate strategice de lunga durata, eficiente, duc la beneficii importante pentru a va mari profitul si pezenta pe piata.

Asocierea micilor producatori cu cooperative, duc la castiguri de putere in negociere asupra preturilor, atat pentru achizitii cat si pe pentru vanzarea productiei.

Un alt aspect important cand vine vorba de sectorul agricol il reprezinta gasirea unui Dealer de utilaje, de incredere. Achizitia de utilaje trebuie sa fie una sigura care va garanteaza siguranta pe termen lung, astfel nu doar achizitia este importanta ci si serviciile post vanzare.

5.     Nu uita de marketing

Chiar dacă este departe de marile centre urbane, mica afacere poate fi foarte aproape de clienții săi printr-o strategie de marketing bine gândită.

Crearea unui brand propriu poate aduce avantaje pe termen lung, astfel puteti diversifica gama de produse si sa le puneti pe piata usor.

6.     Tineti aproape tehnologia

Controlul plantatiei printr-o tehnologie de pulverizare, urmarirea umiditatii sau a vremii, duce la scaderea pierderilor suferite pe perioada unui campanii.

O alta tehnologie de care aveti nevoie pentru eficientizarea costurilor poate fi contolul prin GPS a flotelor.


Daca aveti nevoie de un utilaj din domeniul agricol nu uitati sa apelati la noi.


Trimite-le prietenilor acest articol!


Contacteaza-ne

Sunt de acord ca datele mele să fie păstrate în baza de date, pentru viitoarele oportunități de carieră la UTILBEN! Consultă termenii și condițiile. Termeni si Conditii

Comentarii 0 Comentarii

( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )