campaign-notification campaign-notification

6 sfaturi pentru producatorii mici si mijlocii pentru a reusi in domeniu

Publicat de UTILBEN10/12/2018

Sfaturi pentru producătorii mici și mijlocii pentru a reuși în domeniu agriculturii. Ce să plantăm și unde să ne vindem produsele.

6 sfaturi pentru producătorii mici și mijlocii pentru a reuși în domeniu


Trimite-le prietenilor acest articol!


Din punct de vedere istoric, unul dintre sectoarele economiei care a înregistrat succes în România este agrobusiness-ul. România este o țară care are importante resurse de apă și are un climat favorabil pentru agricultură, cu soare în cea mai mare parte a anului și un sol preponderent arabil. În prezent, majoritatea produselor alimentare sunt importate din străinătate, însă producătorii mici și mijlocii ar putea juca un rol important în aprovizionarea piețelor cu fructe și legume. Acești producători au însă dificultăți în a-și menține afacerile profitabile. Exista totuși câteva strategii pe care producătorii le pot utiliza pentru a-și spori succesul și pentru a-și crește afacerea. Dacă vreți să știți care sunt aceste strategii și cum le puteți pune în aplicare, trebuie doar să citiți acest articol.


Importanța producătorilor mici și mijlocii în România.

Conform Institutului Național de Statistică, în țara noastră, în 2016, se importau 14,1% din legumele și 35,7% din fructele de pe piață, ceea ce înseamnă că un procent ridicat le este încă rămas produselor românești. În ultimii ani, au fost demarate tot felul de campanii de susținere a agriculturii autohtone, iar identificarea unui furnizor care să preia producția a devenit mai facilă. Problema rămâne la capitolul „preț de achiziție”.


Iată cele 6 sfaturi pentru a reuși în agricultură:


1. Decideți în cunoștință de cauză ce plantați.

De regulă, micii producători agricoli urmează o tradiție, fie că fac parte dintr-o familie de agricultori, fie că locuiesc într-o regiune cu puternici rădăcini în agricultură. Ca urmare, de obicei, acești producători dezvoltă produse tradiționale pe care le cunosc și sunt familiarizați cu trăsăturile lor. Cu toate acestea, atunci când decideți ce veți planta, este important să vă întrebați dacă produsul ales chiar este cel mai bun pentru afacerea dumneavoastră. Ar trebui să luați în calcul caracteristicile solului și climatului regiunii, profitabilitatea culturilor alese, ritmul de plantare și, mai ales, cererea de pe piață. Chiar dacă asta înseamnă sa nu mai țineți cont de tradiție.


2. Analizați piața internă și priviți spre export.

Adesea, problema cea mai mare pe care o au producătorii mici și mijlocii este să își vândă produsele intern. Cu toate acestea, putem observa o schimbare a culturii alimentare în România în ceea ce privește alimentația BIO. Mulți români nu mai au încredere în fructele și legumele importate și le preferă pe cele autohtone. O altă posibilitate de a face profit o reprezintă orientarea către piețele externe. În Europa, multe țări s-au orientat deja spre consumul produselor BIO, astfel că micul producător român poate să obțină avantajele marilor afaceri agroalimentare, cu produse mai atent cultivate.


3. Dezvoltați-vă abilitățile manageriale.

Managementul afacerii dictează bunul mers al afacerii pe termen lung și nivelul de profit. Ca urmare, trebuie să luați cele mai bune decizii în ceea ce privește eficientizarea costurilor, alegerea furnizorilor, orientarea către piețele de desfacere, precum și produsul pe care îl puneți pe piață. Aici intervine varianta vânzării produselor procesate, a căror valoare este mai mare. De exemplu, gem, dulceață, sirop, uleiuri.


4. Încheiați parteneriate strategice.

Vorbeam mai devreme despre importanța alegerii furnizorilor, mai exact furnizori de încredere. Stabilirea unor parteneriate strategice de lungă durată aduce cu sine beneficii importante, între care un profit mai mare și o mai bună prezență pe piață. Asocierea micilor producători în cooperative duce la o mai mare putere de negociere asupra prețurilor, atât pentru achiziții, cât și pentru vânzarea producției. Un alt aspect important când vine vorba de sectorul agricol îl reprezintă găsirea unui dealer de utilaje care să fie de încredere. Achiziția de utilaje trebuie să fie una eficientă, care vă garantează siguranță pe termen lung, de la achiziția propriu-zisă la serviciile postvânzare.


5. Investiți în marketing.

Chiar dacă afacerea dumneavoastră este departe de marile orașe, puteți fi aproape de clienți printr-o strategie de marketing bine gândită. Crearea unui brand propriu poate aduce avantaje pe termen lung, astfel că veți putea să vă diversificați gama de produse și sa le plasați mai ușor pe piață.


6. Fiți la curent cu ultimele tehnologii.

Controlul plantației printr-o tehnologie de pulverizare, urmărirea umidității sau a vremii, toate acestea duc la reducerea pierderilor suferite pe perioada unei campanii. O altă tehnologie care vă poate crește profitul și duce la eficientizarea costurilor este controlul prin GPS a flotei de utilaje. Dacă aveți nevoie de orice utilaj din domeniul agricol, apelați cu încredere la UTILBEN.


Trimite-le prietenilor acest articol!


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )