campaign-notification campaign-notification

Raport de Integritate UTILBEN 2020

Publicat de Utilben08/01/2021

raport integritate Utilben, raport de integritate, business 2020, afaceri 2020, afaceri românești 2020, afaceri pandemie

2020 este deja istorie și simțim parcă o ușurare că încheiem un an diferit și provocator. Începutul lui 2021 ne face pe toți să ne gândim la ce am făcut bine și ce nu am făcut în anul care tocmai a trecut.

2020 este deja istorie și simțim parcă o ușurare că încheiem un an diferit și provocator. Începutul lui 2021 ne face pe toți să ne gândim la ce am făcut bine și ce nu am făcut în anul care tocmai a trecut. Ne gândim la lecțiile pe care le-am învățat în ultimul an și la cele mai importante rezultate ale lui 2020.

În raportul de activitate pe care vi-l prezentăm, dorim să transmitem public, într-un mod transparent, cum am respectat scopul, viziunea, misiunea și valorile companiei noastre în anul care a trecut. Facem acest lucru pentru a ne evalua, dar și pentru a inspira și pentru a provoca alte companii, care au valori similare cu ale noastre, să ne urmeze exemplul.

2020 a fost un an imprevizibil pentru mediul de business. Am fost provocați să ne redefinim strategia, pentru a ne putea adapta la noul context și să ne asigurăm de continuitatea afacerii. Împotriva tuturor dificultăților, ne-am păstrat scopul, viziunea, misiunea și valorile.

Integritate în afaceri înseamnă să ai un set de principii și valori pe care să le respecți indiferent de context. Valorile se testează atunci când ești dispus să pierzi bani pentru a le respecta. Întotdeauna vom avea de ales între câștigul pe termen scurt și câștigul pe termen lung, însă e bine să ne aducem aminte că cine devii este mult mai important decât ce faci în business.

Credem că se pot face afaceri corecte și de succes în România! Ne dorim să vedem România transformată, prin afaceri făcute cu integritate și caracter. Credem că putem face vânzări și fără corupție sau șpagă. Ne-am propus să devenim atât de buni în industria noastră, încât să facem corupția irelevantă! 

 

Care sunt scopul, viziunea, misiunea și valorile companiei UTILBEN?


 

Care sunt valorile companiei UTILBEN?

ONESTITATE: Odată ce un client a cumpărat un utilaj de la noi, el rămâne clientul nostru fidel timp de minimum 20 de ani.

PROMPTITUDINE: Răspundem la cerințele clienților de 10 ori mai rapid decât competitorii noștri.

DEZVOLTARE: Fiecare angajat citește timp de 20 de minute pe zi în Academia UTILBEN.

 

În perioadele dificile, atunci când trebuie să luăm cele mai grele decizii, avem șansa să dovedim cine suntem cu adevărat. Nu a fost ușor să ne găsim echilibrul, claritatea și să îi conducem pe oameni în vremurile tulburi și pline de nesiguranță prin care am trecut.  

Am înțeles că lucrurile nu vor reveni rapid la normalitatea din trecut. Am hotărât să nu reacționăm impulsiv, să trecem peste primele sentimente de șoc și teamă și să concepem rapid un plan de acțiune. Am fost nevoiți să reducem cheltuielile, să tăiem bonusuri și chiar să ne despărțim de o parte din colegi.

UTILBEN este o companie românească aflată în topul vânzărilor de utilaje și atașamente în România. De 14 ani, furnizăm echipamente de construcții și agricole, noi și second-hand, și susținem clienții noștri cu o gamă completă de servicii. Până acum, ne-am dezvoltat ca o singură organizație mare de vânzări, închirieri, service și piese. Avem peste 2.000 de clienți existenți în România, pe care i-am sprijinit în ultimii ani cu utilaje, service și piese.

Business-ul nostru a fost axat, în principal, pe vânzarea de utilaje. Până acum. În 2020, am înțeles că este timpul să dezvoltăm mai multe verticale, organizații independente, specializate în vânzarea de utilaje de construcții, utilaje agricole, atașamente, piese de schimb, service și închirieri. Vrem să dezvoltăm aceste organizații pe sistemul unor afaceri autonome, la nivel național și european.

 

Principalele reușite și eșecuri din 2020

 

Pentru noi, a fost cel mai provocator an de până acum. Ne-am confruntat, pentru prima dată în istoria noastră de peste 14 ani, cu o scădere a cifrei de afaceri. Cifra noastră de afaceri a scăzut cu aproximativ 15% în anul 2020. 

A fost nevoie să ne evaluăm business-ul și să îl reașezăm. Ne-am amintit de ce facem ceea ce facem, încotro ne îndreptăm și ce vrem să lăsăm în urmă. Ne-am propus apoi să ne concentrăm pe oportunitățile apărute și să ne adaptăm rapid la noile condiții de piață.  

Ne-am gândit cum putem să ne creștem veniturile, așa că am creat 4 Business Unit-uri. Am adus în echipa 4 top manageri, cu experiență în Business Development, care să coordoneze Business Unit-urile de Piese și Atașamente, AfterSales, Închirieri și AgriBusiness. 

Cea mai bună investiție a fost în digitalizare și automatizarea proceselor de business. 

Cel mai greu moment din 2020 a fost o întâlnire ținută în luna martie, pe care am avut-o cu toți oamenii din companie, în care am discutat cu toți colegii măsurile necesare pentru redresare.

 

Am avut peste 30.000 de utilaje și atașamente disponibile la vânzare pe www.utilben.ro, cea mai mare platformă specializată în utilaje din România.

Am avut 670.000 de vizitatori pe site-ul www.utilben.ro în 2020, cu 40% mai mulți față de 2019.

Am crescut baza de date cu aproape 20.000 de contacte noi.

Am avut 10.900 de cereri în 2020, cu 98,18% mai multe față de anul 2019.

Am avut 43 de apariții în presă, am apărut de 2 ori la Știrile ProTV și am scris 61 de articole interesante despre utilaje și tehnologie, pe Blogul UTILBEN.

 

Am lansat Utilaje TV, prima televiziune digitală pentru pasionații de utilaje din România. Utilaje TV este o sursă sigură de informare, prin crearea de materiale video și text atent documentate și atractive. 

Am creat 74 de videoclipuri și emisiuni educative despre utilaje. 

Canalul de YouTube al Utilaje TV a avut 444.500 de vizualizări în acest an. 

Rămâi informat cu ultimele știri, emisiuni și reportaje despre utilaje, alături de cea mai mare comunitate a pasionaților de utilaje, pe utilaje.tv!

 

Am avut peste 27.000 de discuții cu clienți din România, cărora le-am oferit suport și sprijin.

Am avut peste 10.500 de cereri de utilaje, atașamente, piese și service, înregistrate în CRM.

Am vândut peste 250 de utilaje grele, în valoare totală de peste 10.500.000 de euro.

Am câștigat 24 de licitații publice, în valoare de aproximativ 500.000 de euro, fără să oferim cadouri, atenții sau șpagă. Credem că se pot face afaceri corecte și de succes în România!  

Ne-am propus să susținem clienții noștri cu toate categoriile de utilaje de care au nevoie. 

În 2020, am devenit importatori pentru tractoarele KIOTI, încărcătoarele frontale Everun și distribuitori pentru motostivuitoarele Baoli.

 

Atașamente și accesorii utilaje

Noul Business Unit de Atașamente UtilMAX a depășit cifra de afaceri de 1.100.000 de euro. 

UtilMAX ajută companiile să își maximizeze performanța utilajelor, prin atașamentele potrivite.

Am oferit consiliere tehnică profesionistă pentru peste 1.000 de companii din România și le-am ajutat să își crească gradul de utilizare al utilajelor, prin echiparea cu atașamente și accesorii performante. 

Poți să-ți echipezi utilajul cu cele mai performante atașamente și accesorii compatibile, la doar un click distanță: atasamente.utilben.ro

  

Piese

În 2020, am lansat o nouă platformă de vânzare de piese pentru utilaje multibrand: piese.utilben.ro 

Susținem astfel toți clienții noștri cu piesele de care au nevoie pentru utilajele lor.

Oferim soluții de piese pentru toată flota de utilaje multimarcă, în maximum 24 de ore. 

În primele luni de la lansare, am vândut piese de utilaje de peste 120.000 de euro. 

Ai acum posibilitatea să lucrezi cu un singur furnizor pentru toate piesele utilajelor tale: piese.utilben.ro 

 

Service

Le-am promis clienților noștri că, la orice problema tehnică, vom găsi o soluție în maximum 48 de ore.

Am efectuat peste 300 de revizii, care asigură profitabilitatea continuă a afacerii clienților noștri, prin servicii de calitate.

Misiunea noastră este să oferim cel mai înalt grad de satisfacție al clienților din industrie, de aceea vrem să investim într-o rețea de service-uri de utilaje la nivel național.

Ne-am propus ca, în următorii 3 ani, să devenim cel mai bun furnizor de service de utilaje din Transilvania, apoi, din România și, în cele din urmă, din Europa.

Poți apela acum la UTILBEN SERVICE pentru toată flota ta de utilaje: service.utilben.ro

 

Am continuat procesul de digitalizare și de automatizare a proceselor de business.

Pentru a ne îndeplini scopul și viziunea, avem nevoie de un sistem de business scalabil.

Am investit în tool-uri, care ne oferă informații și statistici în timp real despre tot ce mișcă în companie și, astfel, am putut lua decizii cheie și am reușit să ne planificăm eficient pașii următori.  

Am reușit să implementăm peste 100 de automatizări ale proceselor de business.

 

Ne-am respectat valoarea de promptitudine și am scurtat termenul de închidere contabilă cu aproape 10 zile. 

Am plătit toate salariile și bonusurile la timp, fără nicio zi de întârziere.

Am plătit toate facturile furnizorilor la timp, fără nicio zi de întârziere.

Am reușit să fim cei mai prompți din piața în ceea ce privește oferirea de soluții de finanțare, cu răspunsuri date chiar și în 24 de ore.

Am finanțat utilaje în valoare de 7.500.000 de euro, prin partenerii noștri de finanțare.

 

Credem că oamenii buni sunt cel mai valoros activ al companiei și am înțeles că, pentru rezultate excepționale, avem nevoie de o echipă grozavă, aliniată cu scopul, viziunea și valorile organizației. 

Am fost nevoiți să ne despărțim de o parte dintre colegi și să aducem oameni noi în echipă.

În procesul de recrutare, am urmărit cel mai mult caracterul și valorile.

Am avut 320 de interviuri în cadrul companiei, dintre care am selectat 25 de colegi care s-au alăturat echipei, iar 17 au trecut deja de perioada de probă.

Suntem tot timpul în căutare de oameni buni, care vor să contribuie la ceva semnificativ, așa că, dacă vrei mai mult decât un loc de muncă, te invit să afli mai multe despre oportunitățile de carieră din cadrul UTILBEN: cariere.utilben.ro

 


Cele mai interesante AHA-uri ale colegilor din 2020:

„Ce nu te omoară te face mai puternic!”

„Dacă tu nu te aduni, nu te adună nimeni!”

„Orice schimbare îți dă oportunitatea să te dezvolți și să devii mai bun!”

„Obiective bine setate + un sistem de măsurare săptămânală a progresului = performanță!”

„Perseverența și munca susținută aduc rezultate!”

„Mintea odihnită ne ajută să gestionăm provocările cu detașare și creativitate!”

„Automatizarea este viitorul. Cu cât automatizam mai mult procesele de business, cu atât o să putem crește vânzările de 3 ori, 10 ori, 100 de ori!”

 


Pentru ce suntem recunoscători?

Îi suntem recunoscători lui Dumnezeu, pentru viață, sănătate, viziune, rezultate. Avem mare claritate legată de viitor, deoarece avem un scop, o viziune și o misiune clară. 

Suntem privilegiați să avem o echipă de Super-Eroi, alături de care putem să facem performanță și să atingem obiective nerezonabile. Suntem determinați să nu renunțăm niciodată, indiferent de cât de greu ne va fi!

Suntem recunoscători pentru soluțiile eficiente găsite în 2020, care ne-au ajutat la repoziționare și continuarea afacerii. Ne bucurăm pentru fiecare client, furnizor și colaborator care a avut încredere în produsele și serviciile oferite de noi și în acest an!

 

 

Ce așteptări avem de la 2021?

Deși suntem într-un context lipsit de predictibilitate, cu multe necunoscute, la UTILBEN suntem pasionați de creștere și dezvoltare. Ne stabilim ținte și obiective de creștere, care ne provoacă să creștem constant, să învățăm zilnic lucruri noi și să ne eficientizăm continuu.

Căutăm un lider cu experiență pe rolul de National Sales Manager, care să ne ajute să creștem vânzările cu 50% în următoarele 12 luni.

Am înțeles că nu există creștere și dezvoltare în zona de confort. Acum, suntem mult mai siguri legat de viitor, deoarece avem mai multă claritate și experiență.

Suntem o companie vizionară, care se află în continuă mișcare și evoluție. Nu există creștere fără schimbare, de aceea iubim schimbarea mai mult decât frica de eșec.

Împreună, putem să creăm valoare unii pentru alții și să contribuim la dezvoltarea mediului de afaceri din România.

 

La mulți ani tuturor și un an 2021 cu 2021 de motive de bucurie!


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )