Care sunt pasii pentru constructia unui drum si utilajele necesare

Publicat de UTILBEN11/09/2018

Pasii pentru constructia unui drum si utilajele necesare



Metodele de construcție a drumurilor s-au schimbat foarte mult de când au fost construite primele drumuri, în jurul anului 4000 î.Hr, acestea fiind în mare parte din piatră și lemn.

Primele drumuri romane, erau pavate cu piatră, construite în Africa de Nord și Europa pentru operațiuni militare. Construcțiile de drumuri au fost îmbunătățite treptat prin studiul, de trafic, grosimia optimă a drumului, alinierea pietrelor, etc.

Drumurile moderne sunt construite în mare parte folosind bitum și/sau beton. Dar care sunt pașii care trebuiesc parcurși până ca acesta să poată fi circulat?

1. Primul pas este extragerea materialelor necesare construcției drumului

Pentru a extrage materialele necesare, avem nevoie în mare parte de 3 utilaje: un excavator pentru săpare, un încărcător frontal și un dumper pentru a încărca și transporta materialele extrase.

image

2. Al doilea pas este concasarea pietrelor extrase în materiale mici potrivite pentru lucrările de asfaltare.

Pentru acest lucru avem nevoie de utilaje de sortare – concasare.

image

O altă metodă pentru opținerea de materiale necesare construcției drumului este cea de reciclare a unei suprafețe vechi de asfalt. Pentru acest lucru aveți nevoie de un concasor de reciclare și un dumper sau alt utilaj de transport.

Toate aceste materiale sunt mixate într-o stație de asfalt pentru a produce materialul necesar asfaltului.

Construcția drumului propriu zis

  1. Curățarea drumului

quarry 2674842 960 720 1 1

Suprafața pe care se planuiește construcția drumului trebuie pregătită prin îndepărtarea de obstacole și prin îndreptarea suprafeței.  Pentru această etapă avem nevoie de un buldozer și un greder.

      2. Nivelarea drumului
quarry 2674842 960 720 1 2

Pentru nivelarea drumului avem nevoie de un cilindru compactor terasier care așează pietrele și restul materialelor înainte ca asfaltul să fie turnat. În această etapă se toarnă sub-baza în care se împrăștie bolovani de 10 pânp la 20 cm sau pietrele deja mărunțite de concasor. Peste sub-bază este construită baza din pietriș.

      3. Turnarea asfaltului și nivelarea acestuia
quarry 2674842 960 720 2

Turnarea asfaltului se face de obicei în două straturi care nu trebuie să depășească 10 cm, iar componenta asfaltului este foarte importantă. Compactarea asfaltului se face imediat dupa ce bitumul este turnat, deoarece acesta trebuie să fie cald pentru o mai bună compactare.

Pentru această etapă avem nevoie de 2 utilaje, un finisor de asfalt și un cilindru compactor LIS.

4. Turnarea acostamentului

În timp ce se întărește suprafața asfaltată se pregătesc materialele pentru turnarea acostamentului. Cele mai întâlnite acostamente sunt făcute cu piatră simpla sau borduri.

5. Deschiderea drumului pentru trafic

După uscarea corespunzătoare a drumului rutier, acesta poate fi deschis pentru circulație. 😊

quarry 2674842 960 720 3

 




Contacteaza-ne

Sunt de acord cu Utilben Termeni si Conditii

Comentarii 0 Comentarii

( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )