campaign-notification campaign-notification

Procesul de digitalizare - Cum implementezi cultura data-driven

Publicat de Utilben03/07/2020

digiralizare, data-driven, data driven, analiză date, analizare de date, companie dara-driven, automatizare, business intelligence

Am pornit pe calea digitaizării și, implicit, pe drumul spre succes. Răspunsurile la aceste întrebări te vor duce acolo.

Cum implementezi într-o companie o cultură data-driven?

Care sunt pașii și elementele necesare pentru a obține o cultură data-driven sănătoasă?

Am pornit pe calea digitaizării și, implicit, pe drumul spre succes. Răspunsurile la aceste întrebări te vor duce acolo. Totul ține de implementarea unui sistem și de deschiderea către nou, către schimbare. Dar schimbarea poate fi și în rău, așa că atenție mare la pașii pe care îi faci. Ritmul și felul în care te reinventezi sunt esențiale.

Digitalizarea nu poate fi făcută dacă nu ai o viziune. Trebuie să înțelegi avantajele unei companii data-driven și să știi de ce faci ceea ce urmează să faci. Să ai în minte un obiectiv clar și să conștientizezi beneficiile care vin la pachet cu această transformare. Liderii trebuie să ia inițiativă, trebuie să facă primul pas. Este deosebit de important ca oamenii de la vârf să înțeleagă importanța digitalizării și adoptarea unui model de business intelligence. Apoi, acest crez trebuie transmis celorlalți angajați, odată cu sentimentul de încredere în noul mod de a face lucrurile. Opoziția inițială și rezistența la schimbare trebuie combătute cu argumente puternice și de netăgăduit, care să le arate oamenilor din echipa ta care sunt avantajele pe termen lung ale digitalizării.

 

Fă-ți un plan de bătaie, cu etape și obiectivele care trebuie atinse pas cu pas. Începe cu o analiză a datelor din zonele care aduc cele mai bune rezultate în cel mai scurt timp. În acest fel, vei obține victorii imediate și le poți dovedi angajaților, negru pe alb, că planul tău este infailibil. Celelalte echipe ți se vor alătura în mod organic. Dacă spui „eu sunt șeful și eu comand” sau conduci cu o mână de fier, rezultatele s-ar putea să nu fie pe măsura așteptărilor tale. Chiar dacă subalternii, în mod normal, se supun voinței tale, un lider adevărat conduce prin putere de convingere, prin respect pentru oameni, colaborare și comunicare.

Parteneriat și aliniere la un țel comun. Asta trebuie să fie strategia ta. Iar actorii principali sunt Top Managementul companiei, Departamentul Business Intelligence și, bineînțeles, Departamentul IT. Ca în orice bătălie, trebuie să ai aliați. Ei sunt acei oameni care cred în reinventarea organizației și consideră că digitalizarea este calea de urmat. Aceștia trebuie să aibă o gândire analitică, să își pună constant întrebări și să găsească cele mai bune răspunsuri.

Comunicarea este esențială în orice relație, deci, implicit, și într-o companie de succes. Trebuie să comunicăm ce se face și cum se fac lucrurile în firmă, astfel încât toți angajații să înțeleagă ce se poate realiza. Este, practic, o tranziție lină din prezent spre viitor. În acest fel, vei obține rezultate imediate și această transparență și notorietate va convinge și celelalte departamente să se alăture mișcării.

Atenția trebuie să cadă pe date. Trebuie să existe indicatori de performanță, să se înțeleagă scopul lor și să se înțeleagă importanța colectării datelor. Datele trebuie să fie în centrul fiecărei decizii de business. Colectarea lor nu este de ajuns, ci trebuie să faci pasul către implementare. Datele trebuie să fie traduse în informație și să fie transformate în cunoștințe valoroase pentru companie. Mentalitatea organizației tale să fie orientată spre cunoaștere prin intermediul datelor.

Educarea și instruirea personalului sunt atribute esențiale pentru reușita procesului de digitalizare. Trebuie să ai un program de învățare și de motivare continuă a angajaților pentru a utiliza programele de analiză a datelor. Cât mai mulți dintre oamenii tăi, dacă nu chiar toți, trebuie să știe să utilizeze resursele informatice, să exploreze posibilitățile care vin la pachet cu acestea și să analizeze cu ușurință datele rezultate. Colaborarea între angajați și departamente trebuie să fie facilitată de digitalizare, și nu îngreunată. Digitalizarea nu trebuie privită ca o corvoadă, ci ca un factor care ne ușurează munca și ne face viața mai confortabilă.

 

Să presupunem că avem o platformă personalizată, un software propriu pentru gestionarea întregii companii. Această unealtă are o valoare inestimabilă pentru bunul mers al lucrurilor, iar toți angajații trebuie să opereze această platformă cu ușurință și chiar plăcere. Astfel, viteza de transmitere a informațiilor prețioase va crește, iar întreaga organizație va deveni mai productivă. Practic, vei forma o comunitate în jurul datelor, iar acestă comunitate trebuie să fie una motivată și chiar entuziastă față de întregul proces de digitalizare.

Este deosebit de important să creezi modele de bune practici. Începe dimineața cu o planificare a zilei în curs și a obiectivelor care trebuie realizate. Implementează un sistem de raportare săptămânală, care să îi responsabilizeze pe angajații tăi. Aceste metode de lucru trebuie adoptate de toată lumea și sistemul trebuie respectat cu strictețe. În acest fel, vei crea un mediu sănătos de creștere și dezvoltare, atât a fiecărui angajat, cât și a companiei. Totodată, oamenii trebuie încurajați și stimulați să vină cu noi idei și să ia inițiativă. Încrederea se construiește prin procesul „încercare și eșec”. Înveți din greșeli și nu ești sancționat la primul insucces. Răbdarea cultivă perseverența, iar asta duce la succes.

Oamenii de afaceri nu înțeleg încă pe deplin beneficiile obținerii și analizării datelor. Tehnicile de vizualizare a datelor conduc la descoperiri valoroase, într-un timp foarte scurt. Nu poți obține rezultate spectaculoase doar dacă privești un tabel populat de cifre. Un analist valoros identifică informațiile valoroase din acel tabel și mesajul pe care îl transmit numerele. Pentru a atinge această performanță, trebuie analizate poate mii sau milioane de rânduri de date, trebuie eliminate informațiile inutile și să se păstreze esențialul. În funcție de întrebarea la care se caută răspuns, trebuie aplicate tehnici specifice vizuale sau grafice. Vizualizarea datelor te ajută să detectezi tendințe și tipare, valori extreme și alte informații cheie.

Consider că ACUM este cel mai bun moment să trecem la următorul nivel de performanță, iar acest lucru înseamnă să luăm decizii de business bazate pe date, și nu pe sentimente. Mai mult ca oricând, avem nevoie de o strategie exactă și de o direcție clară, de înțelegere a rezultatelor fiecărui angajat și fiecărui departament. Afacerea ta va crește doar prin centralizarea datelor și automatizarea proceselor. Începe prin a înțelege rezultatele și prin identificarea datelor de care ai nevoie pentru a monitoriza parcursul companiei tale. De preferință, progresul.

 

Ruben Marian

 

CEO și fondator al companiei data-driven UTILBEN


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )