campaign-notification campaign-notification

Raport de sustenabilitate al companiei UTILBEN in 2021

Publicat de 03/04/2022

raport de sustenabilitate, utilaben, furnizor utilaje, furnizor de utilaje, servicii utilaje

Care au fost realizarile Utilben in 2021 si care sunt planurile pentru 2022 - Afla din Raportul de Sustenabilitate al Utilben.

2021 a fost un an sinonim cu investițiile pentru compania UTILBEN.

Am reușit să ne dublăm echipa și să deschidem două sedii – în București și în Cluj – pentru a fi mai aproape de clienți cu service profesionist, tehnicieni experimentați și piese de schimb. 

În UTILBEN, ne-am luat angajamentul de a crea o organizație sustenabilă. Asta înseamnă că vrem să fim un model de bune practici în business, pe termen lung. Ne dorim să avem un impact durabil și să lăsăm o moștenire sănătoasă. Ajutăm clienții să construiască o lume mai bună, cu ajutorul utilajelor și tehnologiei. Îmbunătățim continuu calitatea serviciilor noastre, dar și mediului în care trăim și lucrăm. 

În acest raport, dorim să transmitem public, într-un mod transparent, cum am respectat scopul, viziunea, misiunea și valorile companiei noastre în anul care a trecut. Facem acest lucru pentru a ne evalua, dar și pentru a inspira și provoca alte companii care au valori asemănătoare cu ale noastre.

Care sunt scopul, viziunea, misiunea și valorile companiei UTILBEN?

  • Scopul: Să contribuim la o schimbare majoră a mediului de afaceri din România, prin afaceri făcute cu integritate și caracter.
  • Viziunea: 1 din 10 utilaje grele folosite în Europa să fie furnizat de UTILBEN.
  • Misiunea: Să oferim cel mai înalt grad de satisfacție al clienților din industrie.

Valorile companiei

  • Onestitate: Odată ce un client a cumpărat un utilaj de la noi, el rămâne clientul nostru fidel timp de minimum 20 de ani.
  • Promptitudine: Răspundem la cerințele clienților de 10 ori mai rapid decât competitorii noștri.
  • Dezvoltare: Fiecare angajat citește timp de 20 de minute pe zi în Academia UTILBEN.

Mesaj CEO - Ruben Marian

UTILBEN a ajuns unul dintre liderii furnizorilor de utilaje din România, cu o experiență de 15 ani în industrie, 100 de angajați profesioniști și o cifră de afaceri pe grup de 17 milioane de euro. 

Contribuim la creșterea economică și îmbunătățirea calității vieții din România prin oferirea de soluții eficiente care sprijină comunitățile, le oferă siguranță clienților și protejează planeta, aspecte care duc la dezvoltarea infrastructurii, energiei și agriculturii.

UTILBEN și-a dublat echipa în 2021 și vrem să dezvoltăm business-ul atât pe plan național, cât și la nivel internațional. Suntem preocupați de creștere și inovare, iar, în ultimul an, ne-am concentrat pe oportunitățile apărute în piață. Suntem o companie agilă și flexibilă, care a cunoscut o creștere accelerată în ultimii ani. 

Până acum, ne-am concentrat pe crearea unui brand de încredere și ne-am concentrat pe vânzări de utilaje agricole și de construcții. Acum, suntem preocupați să le oferim clienților existenți produsele și serviciile de care au nevoie. Ne dorim ca un client să ne fie fidel pentru următorii 20 de ani. Pentru asta, este nevoie să investim în gradul de satisfacție al clienților noștri. 

Flexibilitatea ne-a ajutat să ne adaptăm la un mediu în continuă schimbare și să putem să ne reinventăm, în timp ce acoperim nevoile apărute în operațional. Investițiile în tehnologie ne-au ajutat la digitalizarea procesului de vânzare. Continuăm să implementăm strategia de creștere sustenabilă, prin excelența operațională și investiția în servicii prin care să susținem creșterea și dezvoltarea clienților noștri. 

Ne-am propus să ne îmbunătățim performanța și impactul pe care îl avem ca organizație. Credem că se pot face afaceri corecte și de succes în România! Ne dorim să vedem România transformată prin afaceri făcute cu integritate și caracter.  

Principalele reușite și eșecuri din 2021

Management

  • Cea mai mare provocare: dublarea echipei de super-eroi.
  • Cea mai mare realizare: creșterea vânzărilor de utilaje noi cu peste 100% față de 2020.
  • Cea mai mare bucurie: deschiderea sediului din București, primul pas în extinderea la nivel național.
  • Cea mai mare investiție: sediul din Baciu și dotările de service.
  • Cel mai important moment: celebrarea a 15 ani de UTILBEN.

În 2021, am investit cel mai mult în oameni și în sistem, pentru a pregăti următoare etapă de dezvoltare. Până acum, am crescut haotic, fiind împinși de piață. Am investit mult în oameni și ne-am dublat echipa. 

Am investit aproximativ 2 milioane de euro în 2021 pentru dezvoltarea afacerii. Banii au mers către deschiderea a 2 sucursale în București și în localitatea clujeană Baciu, ca parte a strategiei de dezvoltare națională a produselor și serviciilor UTILBEN.

Am adăugat utilaje noi în flota de închirieri din categoriile excavatoare, buldoexcavatoare și miniexcavatoare. Am investit în partea de digitalizarea și automatizare a proceselor de business. Am dezvoltat zona de vânzări, piese și atașamente. Am investit în zona de service pentru utilaje.  

Cele mai importante rezultate:

  • Cifră de afaceri de 17 milioane de euro pe grup, în creștere cu 60% față de 2020
  • 2 linii noi de business
  • Noua structură de organizare și urmărire a execuției bugetare pe 7 business units

O strategie importantă pentru noi a fost să aducem predictibilitate în business, pentru a putea să creștem. Suntem o organizație antreprenorială agilă, așa că o mare parte dintre problemele de predictibilitate și productivitate au venit din lipsa unor responsabilități clare, informații incomplete, absența unor date și informații coerente pentru luare deciziilor.

Excelență operațională

Îmbunătățirea continuă a principiilor de excelență operațională, cum ar fi siguranța, calitatea și evitarea risipei.

A fost nevoie să investim în sistem, în procese, proceduri, standarde și predictibilitate. Astfel, am creat cadrul ideal în care colegii interacționează, se coordonează, comunică și iau decizii. Acest lucru ne-a permis să creștem echipa și să rezolvăm probleme din ce în ce mai complicate. Procesele ne oferă predictibilitate și încredere că vom obține rezultatele scontate, indiferent cine rulează acel proces.

Marketing

  • Am ajuns la o comunitate online de peste 100.000 de oameni.
  • Reclamele noastre au ajuns la aproape 15 milioane de persoane și au fost afișate de peste 87 de milioane de ori. 
  • Am generat 15.800 de cereri, cu 60% mai multe decât în 2020. În 2021, numărul cererilor de la companii cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro a crescut cu 30%.
  • Am integrat pe piață branduri precum Kioti, Faresin, HBM-NOBAS, Çukurova, Everun.
  • Am crescut numărul vizitatorilor pe www.utilben.ro cu 40.000 de persoane și am ajuns la un total de 660.000 de vizitatori anual.
  • Articolele noastre au fost citite de peste 70.000 de ori.
  • Am participat la Târgul Internațional de Agricultură Agromalim de la Arad.

Utilaje TV este prima televiziune on-line pentru pasionații de utilaje din România. Utilaje TV este o sursă sigură de informare, prin crearea de materiale video și text atent documentate și atractive. 

  • Am realizat 74 de videoclipuri pentru platforma Utilaje TV.
  • Am ajuns la 4.050 de abonați ai canalului YouTube Utilaje TV.
  • Sunt peste 830.000 de vizualizări ale clipurilor încărcate pe YouTube.
  • Ultimele știri, emisiuni, reportaje și articole despre utilaje sunt doar pe platforma www.utilaje.tv.

Customer experience

  • 40.983 de interacțiuni cu clienți din România.
  • 25.256 de deal-uri înregistrate.
  • 6 juniori au fost în training de vânzări în 2021, dintre care 3 au fost transferați deja în Departamentul Sales. 

Vânzări 

  • 15.050.000 de euro, în creștere cu 29% față de 2020.
  • 63% din vânzări au reprezentat utilaje noi, iar 37% au fost utilaje second-hand.
  • 68% din utilajele vândute au fost achiziționate de clienți prin leasing financiar.
  • 9.834.036 de euro au provenit din vânzări prin finanțare.
  • 780.500 de euro au fost generați prin sistemul de Ambasadori UTILBEN.
  • Luna noiembrie a fost cea mai bună din an, cu o cifra de afaceri de 1.841.980 de euro.
  • Valoarea medie per tranzacție este de 54.000 de euro.
  • Am participat la 13 licitații publice, din care am câștigat 10, în valoare totală de 1.707.733 de euro.

Dezvoltare portofoliu utilaje agricole prin semnarea de parteneriate cu producătorii: Kioti (tractoare), Otma by Nardi (echipamente prelucrare sol), Enorossi (echipamente furaje), Pomot (vidanje), Romsan (remorci), Caffini (soluții tratamente), Oros (hedere recoltare porumb și floarea-soarelui).

Am dezvoltat portofoliul de echipamente și servicii, pentru a răspunde nevoilor variate ale clienților noștri. Am devenit importatori pentru mai multe branduri premium de utilaje și atașamente: încărcătoare telescopice Faresin, buldoexcavatoare Çukurova din grupul Cumitas, tractoare Kioti din Coreea de Sud, utilaje agricole Enorossi, stivuitoare Baoli, tocătoare BERTI și atașamente Steelwrist.

Top cereri utilaje de construcții în România: 

  • Buldoexcavatoare: 15%
  • Excavatoare: 10%
  • Miniexcavatoare: 8%
  • Încărcătoare frontale: 7%
  • Miniîncărcătoare: 6%

O creștere semnificativă a cererilor, cu 20% în 2021 față de 2020, a fost la utilaje de construcții mari folosite la excavări, terasamente și construcția de drumuri.  

S-au organizat 16 training-uri de produs și service/piese. 

Am urmărit experiența clienților cu UTILBEN, pentru că ne dorim ca produsele și serviciile noastre să fie ușor de cumpărat și ușor de întreținut.

Atașamente și accesorii utilaje

  • Divizia de atașamente UtilMAX ajută companiile să își maximizeze performanța și gradul de ocupare a utilajelor, pentru că atașamentele potrivite cresc productivitatea.
  • 2.025.461 de euro cifră de afaceri, în creștere cu 81% față de 2020.
  • 453 de clienți mulțumiți de atașamentele achiziționate pentru utilajele lor.
  • Am oferit consiliere tehnică de specialitate pentru peste 1.000 de companii din România și le-am ajutat să își crească gradul de utilizare a utilajelor, prin echiparea cu atașamente și accesorii performante.
  • Ne-am mărit echipa cu 2 vânzători în teren. 
  • Am devenit dealeri oficiali pentru bradul de top BERTI pe întreg teritoriul României și al tiltratoarelor Steelwrist.
  • Am crescut numărul tocătoarelor de crengi Forst vândute, de la 7 unități în 2020, la 17 unități în 2021.
  • Am creat un catalog UtilMAX, care include toată gama de atașamente premium pe care o furnizăm.
  • Poți să îți echipezi utilajul cu cele mai performante atașamente și accesorii compatibile la doar 1 click distanță: atasamente.utilben.ro

Piese

  • Oferim soluții de piese pentru toată flota de utilaje multimarcă în maximum 24 de ore. 
  • Am investit în proceduri de lucru clare pentru aprovizionare, ofertare, gestiune, recepție, stoc de piese, vânzare.
  • Ne-am consolidat echipa cu specialiști în identificare și codificare de piese, gestiune, vânzare în teren. 
  • Susținem clienții noștri cu piesele de care au nevoie pentru utilajele lor.
  • 247.000 de euro cifră de afaceri, față de 100.000 de euro în 2020.
  • Avem o magazie organizată, un stoc și o evidență clară a tuturor pieselor, astfel că fluxul de gestiune a pieselor se face ușor, rapid și eficient.
  • Clienții au acum posibilitatea să lucreze cu un singur furnizor pentru toate piesele de care au nevoie pentru utilajele lor: piese.utilben.ro.

Logistică

  • 700 de transporturi de utilaje efectuate.

Service

  • Le-am promis clienților noștri că vom găsi o soluție la orice problema tehnică în maximum 48 de ore.
  • Am efectuat peste 600 de revizii și reparații, care asigură profitabilitatea continuă a afacerii clienților noștri, prin servicii de calitate.
  • 19.222 de ore de service realizate. 
  • 10 mașini speciale de intervenție.
  • Echipa tehnică a crescut la 20 persoane, cu mecanici și personal recepție.
  • Am deschis 2 sedii multifuncționale, specializate în service de utilaje, în București și în Baciu, județul Cluj. 

Misiunea noastră este să oferim cel mai înalt grad de satisfacție clienților din industrie. De aceea, vrem să investim într-o rețea de service-uri de utilaje la nivel național. Ne-am propus ca, în următorii 3 ani, să devenim cel mai bun furnizor de service de utilaje din Transilvania, apoi, din România și din Europa.

Poți apela acum la UTILBEN Service pentru toată flota ta de utilaje: service.utilben.ro

Închiriere

  • Am dezvoltat serviciile de închiriere de utilaje la nivel național, iar acum acoperim toată gama de utilaje terasiere: miniexcavatoare, excavatoare, buldoexcavatoare, buldozere, gredere. Clienții pot să își rezerve utilajele direct de pe site-ul www.utilben.ro.
  • 18 noi utilaje terasiere introduse în flota de închiriere.
  • Primul excavator Sunward de 36 de tone livrat în Europa a intrat în flota de închiriere UTILBEN și lucrează la demolarea podului CFR peste râul Argeș de la Grădiștea, județul Giurgiu.

Digitalizare

Cea mai bună investiție pentru noi a fost în digitalizare și în automatizarea proceselor de business. Am investit în tool-uri de ofertare, de vânzări, relații cu clienții, software de management. Acest lucru ne oferă informații și statistici în timp real despre tot ce mișcă în companie, astfel că am putut să luăm decizii cheie și am reușit să planificăm următorii pași.  

  • Am reușit să finalizăm automatizarea proceselor de marketing și preluarea automată a cererilor venite de pe platformele de social media și de pe site.
  • Am introdus ofertarea automată, astfel că un utilizator poate cere o ofertă pe site la ora 02:30 dimineața și va primi răspunsul pe email în maximum 20 de minute.
  • Site-uri actualizate: www.colosus.ro, www.sunward.ro, www.utilaje.tv.
  • Implementare secțiune de renting și de atașamente pe site.
  • Am finalizat implementarea ERP în contabilitate.

Financiar

  • 26.000 de documente contabile procesate.
  • 4.500 de ordine de plată efectuate.
  • Am plătit toate salariile și bonusurile la timp, fără vreo zi de întârziere.
  • Am plătit toate facturile furnizorilor la timp, fără vreo zi de întârziere. 
  • Am reușit să fim cei mai prompți în oferirea de soluții de finanțare din piață, cu răspunsuri date chiar și în 24 de ore, și am finanțat utilaje în valoare de 9,8 milioane de euro, prin intermediul partenerilor noștri de finanțare.
  • 4 controale ANAF la nivel de grup, dintre care 2 internaționale, finalizate cu succes.
  • 2 audituri financiare încheiate cu succes.
  • Pentru prima dată în istoria companiei, s-a urmărit execuția bugetară trimestrială pe 7 linii de business concomitent.
  • Am obținut finanțare în valoare totală de 3,7 milioane de euro de la bănci, excluzând creditele furnizorilor.
  • Suntem la cel mai mare nivel de finanțare obținut vreodată de UTILBEN. 

Resurse Umane

  • Credem că oamenii buni sunt cel mai valoros activ al companiei. Am înțeles că, pentru a obține rezultate excepționale, avem nevoie de o echipa grozavă, aliniată cu scopul, viziunea și valorile organizației UTILBEN. 
  • Am fost nevoiți să ne despărțim de o parte dintre colegi și să aducem oameni noi în echipă. În recrutări, am urmărit în primul rând caracterul și valorile.
  • Ni s-au alăturat 52 de colegi în 2021 .
  • S-au efectuat peste 430 de interviuri de angajare, iar 12% dintre acestea au avut ca rezultat angajarea candidaților.
  • 21 de persoane au trecut prin Leadership Academy.
  • Leadership Academy este un program de excelență, special creat pentru toți colegii care vor să treacă la următorul nivel în carieră și în viață personală. Programul se desfășoară sub formă unor întâlniri de tip mastermind, în care discutăm pe baza unor materiale studiate și împărtășim din experiența noastră. 
  • 12 persoane au trecut prin Sales Academy.
  • Au fost efectuate 90 de antrenamente.
  • În fiecare lună, alegem o zi dedicată învățării. Cu toții știm cât de importantă este educația pentru evoluția companiei. Tocmai de aceea, există o zi pe lună în companie în care tot ce facem este să învățăm. Creștem împreună și credem în puterea de grup!
  • Avem o echipa de înaltă performanță, alături de care putem implementa strategia noastră de creștere pe termen lung.
  • Programele noastre de dezvoltare a leadership-ului se concentrează pe încurajarea unei varietăți de experiențe, care îi ajută pe angajați să își lărgească înțelegerea și să își crească perspectiva asupra vieții profesionale.
  • Oferim beneficii competitive și bonusuri care sprijină angajamentul nostru față de angajații implicați și productivi.
  • Suntem în căutare de oameni buni, care vor să contribuie la ceva semnificativ, așa că, dacă vrei mai mult decât un loc de muncă, te invităm să afli mai multe despre oportunitățile de carieră din cadrul UTILBEN: cariere.utilben.ro.

Motive de recunoștință

Am creat UTILBEN doar cu o idee, fără resurse inițiale, fără experiență în afaceri, dar cu mult entuziasm. Ne-am gândit cum să inovăm comerțul cu utilaje și atașamente, folosindu-ne de avantajele digitalizării și tehnologiei. Am investit în simplificarea și eficientizarea procesului de aprovizionare cu utilaje și servicii în industria agricolă și de construcții, prin digitalizare și acces rapid la informații. 

Obiective business as a mission

Financiar 

  • Dărnicie: donarea a 10% din profit.
  • Program de dublare a donaților făcute de angajați către organizații neguvernamentale.
  • Să susținem fundațiile și ONG-urile care investesc într-o lume mai bună și mai durabilă, în educație și în generația următoare.

Social

  • Leadership Academy.
  • Sales Academy.
  • Antrenamentul Lunii.
  • Program Lead 360 - leadership pentru căpitani și manageri.
  • Cina cu fondatorii UTILBEN pentru cei care împlinesc 3 ani în companie.
  • Program de mentorat pentru oameni cheie.
  • Consultanță financiară pentru angajați.
  • Programe de internship.
  • Fundamente UTILBEN: promovare principii și valori.
  • Burse pentru copiii speciali ai angajaților: olimpici, sportivi, artiști etc.
  • Crearea unui fond de criză pentru susținerea angajaților care au probleme financiare. 
  • Sănătatea și siguranța angajaților noștri reprezintă o prioritate pentru noi.
  • Ne străduim să atragem, să dezvoltăm și să menținem talentele în echipa UTILBEN.

Societate

  • Workshop Antreprenoriat Studenți Business.
  • Public speaking: conferințe antreprenoriat, etica în afaceri.
  • Articole blog: comunicare principii, valori.
  • Program de voluntariat pentru o zi pe trimestru, la un ONG.
  • Mentorat tineri antreprenori.
  • Mesaje pozitive în social media.
  • Promovarea principiilor BAM (business as mission).

Mediu

  • Introducerea utilajelor electrice în portofoliul UTILBEN.
  • Reutilizarea paleților pentru transport.
  • Contract cu o companie de reciclare.

Spiritual

  • Ziua Recunoștinței: sărbătoare în echipa UTILBEN.

Ce așteptări avem de la 2022?

2022 se anunță a fi un an legendar, așa că:

Ne-am propus o cifră de afaceri pe grup de 30 de milioane de euro, în creștere cu 75% față de 2021. 

Ne-am propus să creștem echipa cu 50 de colegi, astfel încât, la final de an, să avem o echipă formată din peste 130 de oameni.

În UTILBEN, suntem pasionați de creștere și dezvoltare. Ne stabilim ținte și obiective de creștere care ne provoacă să creștem constant, să învățăm zilnic și să ne eficientizăm continuu.

Ne preocupă satisfacția și profitabilitatea clienților noștri, așa că investim în dezvoltarea capacităților noastre de service, stocuri de piese, atașamente și utilaje. Vrem să fim aproape de clienți prin livrare rapidă, produse premium, soluții avantajoase de finanțare, garanție extinsă, suport excelent postvânzare prin soluții rapide de service, piese și atașamente.

Avem un plan de dezvoltare națională. Vrem să creștem în cotă de piață și brandurile noastre de utilaje să fie foarte vizibile pe șantierele din toată țară. Dorim să rămânem partenerii de încredere ai companiilor care se dezvoltă cu ajutorul utilajelor și tehnologiei.

În următorii 3 ani, ne uităm către alte țări din regiune, deoarece ne dorim să ne extindem la nivel internațional. Ne uităm spre Ucraina, Bulgaria, Serbia și studiem toate țările din regiune, la oportunitățile de acolo și la contextul local.

Vrem să investim pe termen lung, avem un plan pe 10 ani și îl adaptăm permanent. În fiecare trimestru, analizăm direcția, rezultatele și adaptăm planul și strategia la noile condiții din piață.

Suntem o companie vizionară, care se află în continuă mișcare și evoluție. Nu există creștere fără schimbare, de aceea iubim schimbarea mai mult decât frică de eșec. Împreună, putem să creăm valoare unii pentru alții și să contribuim la dezvoltarea mediului de afaceri din România.


Contacteaza-ne

De ce servicii aveti nevoie?

Întrebări și răspunsuri

0 Intrebari

    Comentarii 0 Comentarii

    ( Intra in cont pentru a adauga un comentariu. )